• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Jag har en fråga angående att sova på höger sida, har för mig att det diskuterades här för ett tag sen. Varför ska man inte sova på höger sida? Jag kan inte sova på något annat sätt

• Tesssi

Har svårt att välja skötväska. Just nu lutar det åt att jag kommer använda min gamla messenger bag, men det känns egentligen för stor.

Vad har ni för märke och modell?

• zenoble
    gammelmamma skrev 2012-04-12 09:43:27 följande:
    Har hört om flera som gör det, varför?:)

För att det sägs stärka livmodern och att man får effektivare värkar, minska blödningen efter och att livmodern ska dra ihop sig snabbare efter. Jag är lite hälsofreak så jag tror det hjälper :)
  • conda

Kan man inte få sammandragningar av hallonbladste? Har läst någonstans att man inte ska dricka det innan vecka 35 men jag är osäker. Det innehåller oxytocin vilket kan mjuka upp tappen eller?

• gammelmamma
    zenoble skrev 2012-04-12 10:38:29 följande:

För att det sägs stärka livmodern och att man får effektivare värkar, minska blödningen efter och att livmodern ska dra ihop sig snabbare efter. Jag är lite hälsofreak så jag tror det hjälper :)

OK då vet jag. Lycka till hoppas det hjälper.;)
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-04-12 10:07:50 följande:
    Jag har en fråga angående att sova på höger sida, har för mig att det diskuterades här för ett tag sen. Varför ska man inte sova på höger sida? Jag kan inte sova på något annat sätt

Jag har för mig att det har något med syretillförseln att göra. Men jag sover lika mycket både på höger och vänster sida. Kan ju inte alltid ligga på samma sida.

Tesssi:Jag har köpt en skiphop dash deluxe. Är riktigt nöjd och längtar efter att få använda den :).
  • Ensortsmamma

Jag köpte min "skötväska" på stadium för 99:- massa fack, toch snygg dess utom . Vi packade den igår och Jag tror vi kommer trivas jättebra med den! Allt behöver inte kosta en förmögenhet :)

• Elvis Mamma

Tesssi: Jag hade en Skip Hop med sonen å var super nöjd med den så de lutar åt att vi köper en sån

• RocketQueen
    gammelmamma skrev 2012-04-12 10:07:50 följande:
    Jag har för mig att det handlar om nåt stort blodkärl som man kommer åt. Genom att ligga på vänster sida istället så trycker inte tyngden från magen och allt åt det blodkärlet vilket gör att de blir bättre flöde i kroppen. Dels ska då bebisen må bättre med det sägs även hjälpa till att förhindra tex åderbråck och sånt. Men jag vet inte vad jag tror, jag sover väl ungefär halva tiden på höger och halva på vänster, skulle ju gå sönder av smärta om man bara kunde ligga på samma sida hela tiden.
  • gammelmamma

Jag har en teutonia efter min 2,5 åring och en som tillhörde vagnen vi köpte. Teutonian har varit bra men är ganska stor. Den som tillhörde vagnen är mindre så jag hoppas de kan komplettera varandra.

När vi ändå pratar om att handla, vad har ni för typ av babysitter? För och nackdelar? Till dottern hade vi en gammal från när kusinerna var små, den var utsliten så vi slängde den. Jag tänkte köpa en ny nu men vet inte vad jag ska ha, det finns ju lite  att välja på;)