• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Smile4it skrev 2012-04-12 20:18:30 följande:
    Har nu följt tråden sedan den startade, utan att vara med i diskutionerna (har varit en åskådare :P). Men nu när jag går hemma hela dagarna, vill jag allt vara med i denna trevliga grupp, hoppas det går bra :)  Roligt att läsa att det finns fler som har hästar också :)

Välkommen:)
    emersson75 skrev 2012-04-12 19:59:32 följande:
    Vad mysigt att blir mormor :D Grattis:) Det är verkligen jobbigt när ens barn inte kan glädjas med en, det mysiga med att vara gravid försvinner verkligen då. Fast visst är det mysigt att få barn när man är lite äldre oxå, iaf jag känner att jag är lite mognare än när jag var 21 :)
    Ja det är mysigt men jag tycker det finns för och nackdelar med båda. Jag skulle inte vilja vara utan att ha fått barn tidigt också. Jag skulle fylla 20 när vi fick första:) Att bli mormor är helt fantastiskt, det är sån kärlek som man inte kan beskriva
  • zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-12 20:00:51 följande:
    Jag ska också införskaffa hallonbladste så småningom, men lite tidigt nu tror jag...är i vecka 31+5 idag. Måste man vänta till vecka 35 eller?

Från v.32 ska de va ok att börja lite :) det verkar ju avslappnande, även bra

För amningen sedan efter :)
  • Baby1112

Vad ni skriver, hinner knappt läsa! :)

Välkomna alla nya! :)

Känner också att bebis trycker nedåt, speciellt när man reser sig eller när man går. Nu börjar man känna av att det går mot slutspurten... :) Längtar tills mini är ute, tycker inte om att vara gravid. Nu har sömnproblemen börjat och jag känner mig som en zombie. Det påverkar humöret jättemycket och vissa dagar är bara Blä, mesans andra känns lite bättre. Men nog har jag börjat räkna ner...

• Baby1112

Förresten, mätte omkrets runt magen idag för att se hur klänningen ev ska sys in/läggas ut.
    Har en omkrets på 1 meter runt magen! :)

Berättade detta för min pappa som hälsade på innan och då skulle han mäta sin mage. Han hade också 1 meter! :) Jag tyckte det var jättekul, han mumlade nåt om att banta. (fast han är inte alls tjock)

• LillSnurr82

När jag köpte hallonbladste förra grav så sa de i butiken att det ej skulle drickas innan vecka 35, men det kanske är olika? Ska oxå införskaffa det denna gång i alla fall, vet inte om det hjälpte sist men jag blödde inte alls länge efter förlossningen , tyckte inte heller att förlossningen var så jobbig även fast den höll i sig i ett dygn och jag bara använde mig av lustgas..

• Bumman79
    emersson75 skrev 2012-04-12 13:55:50 följande:
    Hej allihopa :)
    Har följt tråden sen oktober men inte tagit för mig att skriva nåt, kan man vara med här?
    Är 36 år och gravid med en dotter som är beräknad 17 juni. Känner mig som en koloss men tack och lov kan jag fortfarande rida, har ju 3 hästar :)
    Å samma BF som mig :).
  • LillSnurr82
    Bumman79 skrev 2012-04-12 21:14:22 följande:
    Å samma BF som mig :).

Samma bf som mig med :) Fast enligt oraklet så säger hon att jag ska föda mitt andra barn på våren en blåsig natt , hon ser siffran 4(april) så då föder jag väl vilken dag som då?? Haha! Aldrig frågat nåt orakel förr, så får se om hon har rätt... Kunde ju inte låta bli när jag hitta tråden här på familjeliv och det var/är gratis :)
  • zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-04-12 21:16:52 följande:
    Samma bf som mig med :) Fast enligt oraklet så säger hon att jag ska föda mitt andra barn på våren en blåsig natt , hon ser siffran 4(april) så då föder jag väl vilken dag som då?? Haha! Aldrig frågat nåt orakel förr, så får se om hon har rätt... Kunde ju inte låta bli när jag hitta tråden här på familjeliv och det var/är gratis :)

Åh vad spännande!! Vart får man tag på en sån?

Har läst om teet att man kan börja med en kopp om dagen från v.32 men säkert sägs det olila. Dricker inte "rena" hallonblad än så länge. Har också fått för mig att det hjälpte förra gången

Under och efter förlossningen :)
  • Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-04-12 21:16:52 följande:
    Vad är det för orakel? :)

Idag var jag på föräldrautbildning det var ju intressant..mycket snack om förlossningen...vi fick även se på en förlossningsfilm å efter den var hela gruppen rätt tysta å lite chockade :P