• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Ensortsmamma:

Jag har gått 40+0 en söndag så måndagen den 11 juni är jag i v. 40+1. Läkaren var mycket förstående och såg inga bekymmer med att sätta igång. Sen har jag ju tre igångsättningar sedan tidigare som gått mycket smidigt. Första igångsättningen fick jag kämpa mycket om men då hade jag en manlig, helt oförstående läkare som vägrade. Efter påtryckning från både barnmorska och mödrapsykolog så fick jag byta och mötte en rumänsk äldre läkare som var helt underbar och som verkligen förstod mig.

Tycker att du ska ta emot all hjälp du kan få, själv hade jag väldigt starkt stöd av både barnmorska och mödrapsykolog när jag väntade barn igen. Jag var på kontroller ofta och fick komma in och lyssna på hjärtljud hur ofta jag ville om jag blev orolig. Mödrapsykologen var jätteskönt att prata med, det var skönt att bara kunna gråta ut hos någon som bara fanns där... Jag skickar massor av styrkekramar till dig!

• Lina007
    stjärnfrukt skrev 2012-04-12 09:37:07 följande:
    Igårkväll fick jag ett sorgligt besked från min pappa, min älskade styvmamma somnade in efter ett års kämpande för att försöka besegra cancer. Även om jag varit förbered på det en tid så känns det ändå så himla tungt och jobbigt. Allt har gått så fort, och det känns som jag knappt hunnit smälta själva beskedet om att hon hade cancer, och nu är hon borta. Och min fina dotter kommer inte komma ihåg henne, och min styvmamma som älskade Nova så mycket Gråter och som hon längtade efter att få gosa med bebisen i magen... Nej fy vad ledsen jag är!!!!!!

Beklagar förlusten :'(
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Stora kramar till dig! Jag hoppas innerligt att du snart mår bättre igen. Säger som Conda, ta emot den hjälp som finns att få för alla eran skull.

• emersson75
    conda skrev 2012-04-12 14:32:23 följande:
    Halvblod och ponny, gammal snäll dam men mina fogar fixar det inte. Har en unghäst och en D-ponny som inackordering, så det finns att göra om man vill. I mitt fall är det en snäll (något skraj) sambo som får sköta det mesta i stallet nu Flört, mina hästar går bra men han gillar inte (trotsige) unghästen och supertaggade, högrangade ponnyn... *s*
    Vad roligt, men trist med fogarna, kom just hem från en ridtur och nog känns det när man sitter där, bara det inte blir värre för då blir det nog svårt att fortsätta rida..Själv har jag en morganhäst, en baskirhäst och en dansk import. Såg att du väntade ditt fjärde barn, vad mysigt med en sån stor familj :D
  • zenoble
    fyrklöver81 skrev 2012-04-12 17:12:03 följande:
    Jag fick en känsla av att lillen vände sig med huvudet ner idag,, vet ej om det är så, är i vecka 28+5 så det är kanske tidigt ?

Har era vänt sig vad ni tror / vet??? 

När ska du till bm nästa gång? :) min bebis ligger redan fixerad så den kan inte vända sig, är i v.32+3 känner det också som att det är ett väldans tryck neråt, vill nästan huka mig när jag går. Känns nästan som h*n ska trilla ut ;)

Ang. Hallonbladste så kan det inte framkalla sammandragningar men kan göra de effektivare om de börjat. Så det kan alltså inte starta förlossningen :)
  • emersson75
    gammelmamma skrev 2012-04-12 14:32:18 följande:
    Förra gången tyckte 14 åringen att det var jättejobbigt, hon berättade inte ens för sina närmaste kompisar, Han som var 17 då tyckte det var kul och hon som var 19 tyckte också det var kul. Denna gången är det den äldsta som har tyckt att det har varit lite jobbigt. Hon var nämligen själv gravid och tyckte att det liksom var deras tur. Det låter konstigt och egoistiskt så här när man pratar om det men jag förstår henne. Sen har alla varit lite oroliga för min del, jag har nämligen kronisk värk och min kropp mår inte så bra av att vara gravid. Den äldsta har flyttat hemifrån och 10 februari blev vi mormor och morfar, helt fantastiskt och nu är alla tveksamheter som bortblåsta. Alla gläds och förstår oss. Vi ville gärna skaffa ett lite jämnårigt syskon till 3 åringen. Det är ju inte så länge kvar tills alla de stora är utflugna. 
    Vad mysigt att blir mormor :D Grattis:) Det är verkligen jobbigt när ens barn inte kan glädjas med en, det mysiga med att vara gravid försvinner verkligen då. Fast visst är det mysigt att få barn när man är lite äldre oxå, iaf jag känner att jag är lite mognare än när jag var 21 :)
  • PojkarnasMamma85

Jag ska också införskaffa hallonbladste så småningom, men lite tidigt nu tror jag...är i vecka 31+5 idag. Måste man vänta till vecka 35 eller?

• emersson75

Lillsnurr : Var roligt att du oxå har hästar :)) Verkligen bra tråd, en massa gravida plus lite hästfolk ;)

• Smile4it

Har nu följt tråden sedan den startade, utan att vara med i diskutionerna (har varit en åskådare :P). Men nu när jag går hemma hela dagarna, vill jag allt vara med i denna trevliga grupp, hoppas det går bra :)  Roligt att läsa att det finns fler som har hästar också :)