• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Nu har jag börjat dricka hallonbladste :) en kopp om dagen av det som är lite utblandat med annat. Börjar med rent hallonblad från v.35 tror jag :)

• conda

Är det fler än jag som upplever att bebisen trycker otroligt mycket nedåt när man ex. reser sig eller går. Undrar om bebisen lagt sig tillrätta för det sticker och trycker nedåt hela tiden. Ska iofs. på läkarkontroll idag så jag får höra med henne om varför det känns som det gör. Har helt slutat rida i alla fall, bäckenet håller inte för det längre tyvärr. Nu räcker det med att slänga ut hö och göra stallet, känner mig som halta Lotta när det är klart... Nalle

• stjärnfrukt

Igårkväll fick jag ett sorgligt besked från min pappa, min älskade styvmamma somnade in efter ett års kämpande för att försöka besegra cancer. Även om jag varit förbered på det en tid så känns det ändå så himla tungt och jobbigt. Allt har gått så fort, och det känns som jag knappt hunnit smälta själva beskedet om att hon hade cancer, och nu är hon borta. Och min fina dotter kommer inte komma ihåg henne, och min styvmamma som älskade Nova så mycket Gråter och som hon längtade efter att få gosa med bebisen i magen... Nej fy vad ledsen jag är!!!!!!

• gammelmamma
    stjärnfrukt skrev 2012-04-12 09:37:07 följande:
    Igårkväll fick jag ett sorgligt besked från min pappa, min älskade styvmamma somnade in efter ett års kämpande för att försöka besegra cancer. Även om jag varit förbered på det en tid så känns det ändå så himla tungt och jobbigt. Allt har gått så fort, och det känns som jag knappt hunnit smälta själva beskedet om att hon hade cancer, och nu är hon borta. Och min fina dotter kommer inte komma ihåg henne, och min styvmamma som älskade Nova så mycket Gråter och som hon längtade efter att få gosa med bebisen i magen... Nej fy vad ledsen jag är!!!!!!
    Kramar till dig
  • gammelmamma
    zenoble skrev 2012-04-12 07:58:57 följande:
    Nu har jag börjat dricka hallonbladste :) en kopp om dagen av det som är lite utblandat med annat. Börjar med rent hallonblad från v.35 tror jag :)

Har hört om flera som gör det, varför?:)
  • Dancia
    conda skrev 2012-04-12 08:33:07 följande:
    Är det fler än jag som upplever att bebisen trycker otroligt mycket nedåt när man ex. reser sig eller går. Undrar om bebisen lagt sig tillrätta för det sticker och trycker nedåt hela tiden. Ska iofs. på läkarkontroll idag så jag får höra med henne om varför det känns som det gör. Har helt slutat rida i alla fall, bäckenet håller inte för det längre tyvärr. Nu räcker det med att slänga ut hö och göra stallet, kännermig som halta Lotta när det är klart...

Jag känner verkligen igen det där. Det trycketr neråt och ilar och hugger. Får jag en sammandragning när jag står upp blir ycket enormt. Senast jag var hos barnmorskan låg bebisen långt ner och med huvudet ner, men rörlig. Får se hur det ser ut den 23 när jag är i vecka 31+1.

Stjärnfrukt: beklagar verkligen och vet hur jobbigt det är att förlora någon alldeles för tidigt :(. Många styrkekramar <3
  • MissFörstånd

Ang graviditetspenning så fick jag också ringa och pusha på för att de ens skulle kolla på mitt ärende. Handläggningstiden hann gå ut och jag fick till slut avslag. Sjukskrivning går alltid före grav.penning svarade fk mig när jag frågade.

Stjärnfrukt - kramar till dig!!

Jag fick samtal från aurorabm och ska dit på måndag. Sambon vill inte följa... Han är inte orolig för förlossningen säger han! . Nu ska jag in till läkaren och (hoppas på) förlänga min sjukskrivning.