• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

När är det man får första ul nu igen ?

• Pinkflower880
    LillSnurr82 skrev 2011-10-19 21:35:53 följande:
    När är det man får första ul nu igen ?
    Olika...
    Här får man första UL i samband med NUPP/KUB testet i ca vecka 12, oavsett ålder. I vissa delaravlandet måste man vara över 35 för att få NUPP/KUB.

Annars är RUL här i vecka 18-19.
    Sådär ja
  • LillSnurr82

Ok. Har helt för mig att jag fick ett ul innan kub testet när jag vänta dottern. Vet att jag fick ett extra ul, men kanske var efter kub testet när jag tänker efter.

• Pinkflower880

Jag fick ett extra ul med dottern eftersom dom trodde att jag var längre gången än jag var. Så när jag skulle göra KUB blev jag bakflyttad nio dagar och hon var för liten att mäta på. Så jag fick komma tillbaka två veckor senare...

Sådär ja
  • Elskling123

Va på inskrivningen idag men fick ingen till för vul så nästa gång jag ska dit är jag i v.16..... Tror ja måste kontakta nån privat gyn i stockholm så ja kan få veta att allt står rätt till!! :( känner mig lite irriterad att bm inte gav mig lite råd vart jag kan vända mig eftersom de här trotts allt är mitt första barn jag väntar...och de är klart man är orolig att något ska va fel!? Måste få gnälla lite,har haft en jobbig dag) Tur att ni finns så någon kan trösta o ge råd! ;)

• LillSnurr82

Till alla er som vill göra vul , anledningen till att bm inte erbjuder det är att det finns risker med att "gå in och störa" den vägen om det inte är nödvändigt. Är inte heller bra att göra för många ul då det ger ljud som stör fostret. Därför det bara ingår så många ul och rul som är nödvändiga. Sen får man ju extra om det visar sig att det är något galet!

Är det inte bättre att ni slappnar av , ni väntar barn! Skulle något vara på tok så finns det ändå inget att göra i ett så här tidigt stadie och blir det mot all förmodan ett missfall, ja då var det meningen och antagligen något fel på fostret som skulle gjort att det ändå inte skulle överleva..

Är så jag tänker.. Bättre att låta det vara i fred och växa till sig själv så blir det bäst!

Allt kommer bli bra och vi kommer bli mammor!! Vi väntar barn, inte missfall!

• RocketQueen

LillSnurr: kloka ord, jag önskar att det vore lättare att tänka så somdu gör. Men det är lättare sagt än gjort. Jag har iaf bestämt mig att jag ska ta det lugnt och inte oroa mig innan inskrivningen. (Får ta liksom ta en etapp i taget ) Sen efter det är det inte lång tid kvar till vi får göra kub och då lär vi ju märka om allt är som det ska. Så är min plan iaf och nu ska jag bara fortsätta påminna mig själv om att slappna av lite mer.

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2011-10-20 08:13:17 följande:
    Jag har hört att v9 är lika säkert som v12 och det känns ju bra. Någon annan som hört det?
    Jag har hört att hjärtat skall börja slå runt vecka 5-6 och när det är klart så minskar missfallsrisken drastiskt. det är liksom en kritisk punkt när hjärtat börjar ticka. Så tänk på det ni som sett era hjärtan på VUL Hjärta!!!
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Gullgrodan

har kännt som en mensvärkskänsla 2 dagar i rad nu

Svar på tråden Juni-barn