• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75
    Tullamulla skrev 2012-04-13 16:35:52 följande:
    Då var det ett tag sen sen du födde barn du med. Man känner sig lite som nybörjare igen och undrar mycket över hur förlossningen ska bli efter så många år ( 11 år sen)

Är det någon som vet om graviditet/ förlossning blir annorlunda om det är  en annan pappa till detta barnet? Eller är det kvinnans kropp som styr det?

Jag har klarat mig i från foglossningar alla gånger men får istället än djävulsk värk på högersidan precis vid översta revbenet. Det sitter både fram och bak och gör att jag inta kan stå upprätt. Allt som hjälper är att ligga ner och vila. Sjukskriven 25% nu så jag kan jobba kortare dagar. Skönt då detta kommer ca kl.12.30 varje dag, Knepigt. Ingen vet vad det beror på men det är inte tyngden då jag har hyfsat lite mage, låg på SF 26 nu i v 30.
    Men annars mår jag toppen  
    Man känner sig verkligen totalt som en nybörjare, den här graviditeten är oxå helt annorlunda med den förra (det minns jag iaf ;) Min förra förlossning var en totalkatastrof från början till slut, tror allt som kunde gå fel gick fel, så jag hoppas denna blir bättre, den kan ju knappast bli sämre ;) Dom har erbjudit snitt om jag vill det, men eftersom jag blev sövd sist så skulle jag vilja uppleva den en "vanlig" förlossning nu :) 
    Jag har oxå superont uppe i högra revbenet, undra just vad det är ?   
  • zenoble

Inatt fick sonen ganska hög feber, 9 dagar efter MPR vaccinet. Typiskt att det skulle komma nu på helgen! Bara för att det är fint väder idag. Han är pigg och sådär annars, men visst ska man stanna inne ändå? Nu har han runt 38 bara.

• LillSnurr82

Ja uggs kanske de heter. De ska tydligen vara varma när det är kallt och svala när det är varmt. Sett kändisar(?) ha dem på stranden..
    Gummistövlar eller ett par kängor kan ju oxå funka..

• UnderbaraPojke

Tjohooo

V 33 (32+0) idag och bara 55 dagar kvar !!! Bara 7 veckor ..... kanske.
    Måtte det inte bli mer än 7 veckor bara ...   

• Dancia

Inatt födde jag barn i mina drömmar :). Gick overkligt smidigt och det enda stället jag hade ont på efteråt var i mina hemska hemmorojder som hade spruckit :P. Kanske en liten omedveten påminnelse om att jag ska lägga ner hemmorojd salva i BB väskan ;).

• UnderbaraPojke

Har ni börjat packa era bb väskor ännu ?

själv har jag inte börjat men ska nog börja göra en lista iaf =)
    Bebiskläderna ska tvättas första rundan i morgon tänkte jag... så hinner man med en gång till senare !!

Förlossningsbrevet är relativt klart och ska bara skrivas ut och läggas i mappen.

Nu väntar bara ett besök på Halmstad BB så man vet vart man ska ta vägen. "Tillhör" egentligen Helsingborg men valt Halmstad istället.
    Någon som fött där tidigare?

• MissFörstånd
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 10:06:43 följande:
    Har ni börjat packa era bb väskor ännu ?

själv har jag inte börjat men ska nog börja göra en lista iaf =)
    Bebiskläderna ska tvättas första rundan i morgon tänkte jag... så hinner man med en gång till senare !!

Förlossningsbrevet är relativt klart och ska bara skrivas ut och läggas i mappen.

Nu väntar bara ett besök på Halmstad BB så man vet vart man ska ta vägen. "Tillhör" egentligen Helsingborg men valt Halmstad istället.
    Någon som fött där tidigare?
    Jag har inte packat än men börjar känna lite brådska inför att göra det... V 33 imorgon.

Har ni fått era papper från bm som man ska ha med in på förlossningen? Eller är det via datorn nu istället? När vi fick åka in till förlossningen på koll i v27 så frågade de nämnligen om vi hade några papper med oss....  
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • UnderbaraPojke
    MissFörstånd skrev 2012-04-14 10:08:28 följande:
    Jag har inte packat än men börjar känna lite brådska inför att göra det... V 33 imorgon.

Har ni fått era papper från bm som man ska ha med in på förlossningen? Eller är det via datorn nu istället? När vi fick åka in till förlossningen på koll i v27 så frågade de nämnligen om vi hade några papper med oss....  
    Jag fick mina papper redan på besöket runt v 18-19 ca. så jag har med mig den mappen varje gång jag e hos BM så fyller hon i efter hand.
  • Elvis Mamma

Inte fått ett enda papper av min BM, bara varit där två gånger under hela graviditeten, känns som att alla andra går mycket oftare å dessutom tycker jag att min BM har så lite koll, hon är super bra å jag hade henne med sonen med men vad man än frågar så säger hon bara att hon inte riktigt vet, har tex frågat om hur mycket vatten man bör dricka per dag men de visste hon inte (?) märkligt tycker jag