Lina007 skrev 2012-04-13 23:41:39 följande:
Menar du såna där uggs? Eller vad de nu heter. :-P
Är rädd att jag ska vaska omkring i dem för att fötterna blir så varma pga all vätska som samlats i dem och jag lär nog frysa minst en månad till om fötterna om jag tar på mig Foppa-tofflor nu.
Fötterna kan väl få vara som de är, räcker med gott och väl med alla andra krämpor och åkommor man dras med!
Jag antar att du redan använder stödstumpor för det är faktiskt riktigt skönt. Finns en kylande créme på Body shop också som kan rekommenderas.
UnderbaraPojke skrev 2012-04-14 10:06:43 följande:
Har ni börjat packa era bb väskor ännu ?
Förlossningsbrevet är relativt klart och ska bara skrivas ut och läggas i mappen.
Nix, men har listan klar. Ska på hotellövernattning med maken om två veckor och då kommer jag att packa med mig BB-väskan för säkerhets skull. Här skriver man inget förlossningsbrev l
ngre utan bm skriver in önskningarna i journalen så kan de läsa det på fl redan innan man kommer in. När jag frågade om det igår så sa hon att vi skulle skriva in det i v.38. Alldeles försent tyckte jag eftersom jag födde sonen v. 35+4, så nu ska vi ta det om två veckor.
MissFörstånd skrev 2012-04-14 10:08:28 följande:
Har ni fått era papper från bm som man ska ha med in på förlossningen? Eller är det via datorn nu istället?
Har bara fått provsvarspapprena från inskrivningen + Rh-lappen. Resten ligger digitalt.
Monterade barnvagnen igår efter att ha tvättat alla delar, känns lite overkligt att det snart är dags att köra runt på en bebis i den