• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75
    Havsjungfrun skrev 2012-04-14 13:52:11 följande:
    Så har jag också ibland. Man kan nästan tro att den har ett anfall inne i magen.
    Jag har oxå tänkt att hon måste ha något sorts anfall ;)
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-04-14 14:17:17 följande:
    Ni tror inte att de är hicka era bebisar har? För min bebis har nämligen såna " ryckningar" flera ggr om dagen, passade på att fråga min bm (då bebisen höll på så en gång när jag var där) och fick till svar att den har hicka :)
    Hicka har h*n absolut ibland men det här känns som mycket fortare tycker jag...
  • conda
    Ensortsmamma skrev 2012-04-14 14:17:17 följande:
    Ni tror inte att de är hicka era bebisar har? För min bebis har nämligen såna " ryckningar" flera ggr om dagen, passade på att fråga min bm (då bebisen höll på så en gång när jag var där) och fick till svar att den har hicka :)
    Nej, hicka är det inte. Min äldste son hade hicka konstant och då kändes det mer som ett regelbundet tickande. Detta är mer som väldigt kraftiga darrningar liksom, tänker mig en kickboxingboll som går så där jättefort men ersätter bollen med min mage... =) Men det verkar ju vara helt normalt eftersom vi är många som upplever samma sak.

Ang. trycket nedåt, känns som om det pressar på liksom. Inte när jag sitter eller ligger men när jag står och går. Då blir det ett enormt tryck nedåt. Kanske beror på att huvudet nu ligger nedåt, tror inte den är fixerad än. Sista förlossningen var huvudet inte fixerat ens när vi kom till förlossningen så jag fick ligga ner i två timmar efter att de stuckit hål på hinnorna för att det skulle fixera sig först...
  • PojkarnasMamma85

Då går man in i vecka 33 (32+0) nu då, det är ju sjukt! Tiden går sjukt fort på ett sätt och sjukt långsamt på ett annat sätt :P

Idag är jag dock lite nedstämd känner jag. Allra helst skulle jag vilja ut och göra saker men min kropp orkar inte. Har fått mer ont de senaste dagarna och energin är på 0.

• Sweet life
    conda skrev 2012-04-14 14:39:52 följande:
    Nej, hicka är det inte. Min äldste son hade hicka konstant och då kändes det mer som ett regelbundet tickande. Detta är mer som väldigt kraftiga darrningar liksom, tänker mig en kickboxingboll som går så där jättefort men ersätter bollen med min mage... =) Men det verkar ju vara helt normalt eftersom vi är många som upplever samma sak.

Ang. trycket nedåt, känns som om det pressar på liksom. Inte när jag sitter eller ligger men när jag står och går. Då blir det ett enormt tryck nedåt. Kanske beror på att huvudet nu ligger nedåt, tror inte den är fixerad än. Sista förlossningen var huvudet inte fixerat ens när vi kom till förlossningen så jag fick ligga ner i två timmar efter att de stuckit hål på hinnorna för att det skulle fixera sig först...
    Darrningarna man känner är när barnet kissar. Det förklarade en vän till mig som är obstetriker... jag undrade nämligen vad det var och om det är något konstigt. Men det är det tydligen inte... 
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-04-14 16:27:12 följande:
    Darrningarna man känner är när barnet kissar. Det förklarade en vän till mig som är obstetriker... jag undrade nämligen vad det var och om det är något konstigt. Men det är det tydligen inte... 
    Ja ha, är det det som vi alltså känner...

Frågar igen: Har någon tips på en fin bebismössa att ta med till BB? I hjälmmodell har vi redan och jag vill gärna ha en med en knut på toppen. Vet inte om det är en kille eller tjej därinne?
  • Sweet life
    Havsjungfrun skrev 2012-04-14 16:28:18 följande:
    Ja ha, är det det som vi alltså känner...

Frågar igen: Har någon tips på en fin bebismössa att ta med till BB? I hjälmmodell har vi redan och jag vill gärna ha en med en knut på toppen. Vet inte om det är en kille eller tjej därinne?
    Jag köpte ett par av en kompis från H&M, ska ta ett kort och lägga upp i bildtråden.. :) Supersöta, den ena är en grå den andra är grå med lite blått..

Har inte PoP annars?
  • RocketQueen

Min bebis har börjat med nåt nytt nu iaf, antagligen tycker han att det börjar bli lite trångt och försöker få mer utrymme. Det känns iaf som att han tar spjärn med antingen fötter eller händer och försöker pressa ut revbenen på mig så mycket som det bara går :-/ Som vi vet så är ju inte revbenen sådär superflexibla så med andra ord gör det rejält ont...

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-04-14 16:34:57 följande:
    Jag köpte ett par av en kompis från H&M, ska ta ett kort och lägga upp i bildtråden.. :) Supersöta, den ena är en grå den andra är grå med lite blått..

Har inte PoP annars?
    Kollade på Pop häromdagen och hittade en söt men de var slut i minsta storleken både i affären och i webshopen. Vill gärna se bilder :)
  • Elvis Mamma

Min lilla tjej hickar massor å har gjort flera gånger om dagen senaste månaden, precis lika var sonen i magen, han hickade också massor, känns lite lustigt nu när hon ligger med huvudet nedåt å hela underlivet rör sig när hon hickar men rätt häftigt att man kan se hickningarna utanpå Har också känt dessa kraftiga darrningar å även min BM sa att det kan bero på att bebis kissar så de är alltså fullt normalt