• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    conda skrev 2012-04-14 14:39:52 följande:
    Ang. trycket nedåt, känns som om det pressar på liksom. Inte när jag sitter eller ligger men när jag står och går. Då blir det ett enormt tryck nedåt. Kanske beror på att huvudet nu ligger nedåt, tror inte den är fixerad än. Sista förlossningen var huvudet inte fixerat ens när vi kom till förlossningen så jag fick ligga ner i två timmar efter att de stuckit hål på hinnorna för att det skulle fixera sig först...
    Det var en mycket bra beskrivning, precis så känner jag med!
    Sweet life skrev 2012-04-14 16:27:12 följande:
    Darrningarna man känner är när barnet kissar. Det förklarade en vän till mig som är obstetriker... jag undrade nämligen vad det var och om det är något konstigt. Men det är det tydligen inte... 
    Haha, vad lustigt! Kände ett rejält darr igår!
  • Stumpilumpan

Amnings BH !

Hur gör ni? , hade tänk införskaffa mig en till BB, MEN hur köper man rätt storlek ? ... brösten växer väl ytterligare till efter förlossningen?

Hur har ni gjort, eller tänker göra? 

• MissFörstånd

Min bebis har också "ryckningar" och det är inte hicka. Hicka känns ju mer bara inne i magen som klick. Men det här är ju riktigt sparkar som syns tydligt utanpå magen också.

Elvis mamma - Jag bor också i Dalarna och har också funderat på att det brukar vara fullt i Falun under sommaren, men jag hoppas att jag får före midsommar och hoppas att det inte är så mycket turister här då. Vart kan man annars åka tänkte du? Du skulle ju kunna åka till Gävle kanske?! Jag har 50 minuter till Falun så nått Gävle blir det inte för mig då det tar två timmar   

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • RocketQueen
    Stumpilumpan skrev 2012-04-14 19:37:51 följande:
    Amnings BH !

Hur gör ni? , hade tänk införskaffa mig en till BB, MEN hur köper man rätt storlek ? ... brösten växer väl ytterligare till efter förlossningen?

Hur har ni gjort, eller tänker göra? 
    Jag tänkte köpa såna här nelly.com/se/mammakl%C3%A4der/underkl%C3%A4der/bh-toppar/carriwell-100264/comfort-nursing-bra-4788-1/ Tänkte att det kanske passar bättre med en behå som är i strl S-XL istället för vanliga kupstorlekar. Och jag har deras Comfort pregnancy bra som är helt galet skön, i början av graviditeten när man var sådär toköm i tuttarna så var den guld värd, då hade jag den på mig dygnet runt, köpte två så jag kunde ha den ena medan den andra tvättades
  • gammelmamma

Här behöver man inte ha med några papper, man godkänner på första inskrivningen att man får dela info med förlossningen. Även speciella önskemål skrivs in där. JAg tror det är nästa gång, alltså i typ V33 eller 34. Jag tycker jag har väldigt konstiga "sparkar" den här gången, jag börjar bli nojjig över att det är något fel, att den typ inte kan röra benen så att det bara är armarna som rör sig. Sista tiden har jag tänkt mycket på att något kan vara fel. Men men det är säkert precis som vanligt jag är lite tjockare nu är förut så rörelserna kanske inte känns lika mycket

• Elvis Mamma

MissFörstånd: ja vi hålla tummarna för att vi bådar föder före de riktiga högtrycket Ja jag tänkte på Gävle annars, bor ju i Falun så till Gävle är de ju ca en timme men man vet ju inte hur fort de går heller om man har tid att sitta å åka men har dock hela min släkt i Gävle så får hälsa på dom dagarna runt BF helt enkelt Sist födde jag i Mora, då var vi dom enda som födde där de dygnet så vi fick verkligen all service man kan tänka sig å eget rum efteråt såklart, synd dom stängt Mora tycker jag

• Aikotakara

Idag har jag gått 30 fulla veckor. Kommer nog lägga upp en ny bild senare idag då jag får ork och kraft att ta en bild.

Är det någon som har köpt amnings-bh eller inlägg eller någon sorts modersmjölkersättning? Jag vet inte hur min kropp kommer reagera då bebisen kommer.. om jag kommer få mjölk eller inte och vad man bör ta med sig till BB eller ha klart hemma. Jag har inte köpt några nya bh-ar eller så överhuvudtaget. Det börjar bli lite tight ;P

• NinnaBus

Köpte amnings-bh på hm nyligen. Fanns i 2-pack...Så det blev ett sådant...
    Utan bygel... Fanns både med och utan...
    Mjuka och goa. Snudd på stora i kupan nu så de borde räcka till efter förlossningen och mjölken kommit igång...   
    Verkade rätt töjbara i alla fall...

• PojkarnasMamma85

När vi ändå prata om amningsbh:ar....är det någon som kan rekommendera en amningsbh utan byglar som faktiskt håller upp brösten som en vanlig bh? De amningsbh:ar jag har nu som jag hade med sonen så hängde ju brösten lika mycket som om jag var utan bh.

• Bumman79

Jag var tvungen att beställa amningsbh:ar på Bonprix då jag har stora bröst...får alltid köpa bh:ar från generous avdelningen på Lindex tex i vanliga fall å då räcker 95C el 95D men nu när brösten blir ÄNNU större så beställde jag ett 2 pack amnings bh:ar i strlk 100 F å de storlekarna har ju inte HM  tex..jag har inte hittat ngn i min storlek i ngn affär....:(