• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2012-04-16 18:22:43 följande:
    Ho ho tjejer !!

Varit hos bm idag
    Allt såg bra ut å magen växer så att det knakar .
    Skulle få läkarbesök v 32 men eftersom vi ska flytta upp till stockholm i juni så måste jag ringa huddinge i morgon å ev måste jag åka dit upp suck !

Vikt upp 7 kilo ( känns inte alls bra )
    Sf mått 27
    hjärtslag 136
    järn 119 å socker 4,8

Lill fisen låg med huvudet på vänster sida , kändes jätte tydligt.

Ska försöka få till en bild i kväll

Skönt att allt såg bra ut! varför känns det inte bra med vikten? har också gått upp 7 tror jag nu i v.34 känns ganska konstigt..
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-04-16 18:01:07 följande:
    Har 21 månader mellan mina två första. Sonen föddes v. 35+4 och dottern på BF så det stämde då inte på mig i alla fall. Kan också tänka mig 2-3 veckor innan BF ;)
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 21:52:40 följande:
    Sen får vi ju tänka på att det var skottår i år, om det inte hade varit det så hade vi väl haft bf en dag tidigare i juni..eller tänker jag fel?   
    Fast tvärtom, en dag senare...      

Aha hoppas ändå jag får tidigare :) såg en undersökning om just detta och då va det några procent mer som födde sitt andra barn innan bf än efter.
  • LillSnurr82

Ursäkta men nojja över vikten som gravid är en gåta för mig.. Det mesta försvinner ju direkt efter förlossningen och resten om man ammar. Okej om en del har haft problem med diverse sjukdomar innan som gör att man nojjar.. Men 7 kg?? En del går upp 30kg och då är det inte så kul längre., och kan tro att det blir ännu mer deppigt att läsa om folk som deppar över ynka 5-7 kg ... Förlåt men jag tycker det bara är så dumt. Alla gravida är vackra i sig hur många eller hur lite kilon man går upp.. Jag lovar de flesta kilona kommer bara försvinna av sig själv utan att ni ens märker det.. Och sen är dom ett minne blott!!

• Dancia

Lillsnurr82: jag förstår vad du menar. Men alla har olika erfarenheter och upplevelser i bagaget och alla kan känna olika. Jag tycker därför inte att det är dumt vad man än känner, men självklart synd. Jag har aldrig viktnojjat tidigare graviditeter men heller inte gått upp mer än 10 kg totalt. Nu har jag redan gått upp nästan 7 kg i vecka 31 så det lär ju bli en högre slutvikt denna gången. Mina känslor över vikten går upp och ner men mest försöker jag tänka att det mesta försvinner ju väldigt fort efter förlossningen. Sen ser jag faktiskt fram emot regelbundna besök på gymmet till hösten :). Jag kommer ihåg att 9 kg var borta redan en vecka efter förlossningen med andra barnet. Så om jag går upp ca 14-15 kg sammanlagt denna gång så är det inte så farligt många kilo att träna bort efter det :).

• Aikotakara

Ja, då har man gått  30+2 .. Bebis lever om himla mycket i magen och imorgon är det återbesök hos BM för att se hur det är med mitt blodtryck och protein i urinen. Sist var det somsagt +3 på den där skalan dom kollar.. Jag hoppas att det inte har blivit högre, men jag tror nästan det.
    Mina ben och fötter har börjat svälla och ibland får jag blå/vita prickar i synfältet som dansar runt. Det är nog inte så bra, men vi får se vad som sägs imorgon. I övrigt mår jag iaf bra, förutom att jag känner mig som en anka som börjar vagga fram och att jag knappt kan ta på mig skorna längre då magen är i vägen. Har även en hel del sammandragningar vilket jag tycker är mäkta jobbigt. Jag kan inte ens dammsuga längre, då måste jag ligga i soffan resten av kvällen.

Har kommit igång med barnrummet nu, målade taket och min man tapetserade med väv, så nu ska det målas och läggas golv+ lister :) Tjiho! Det börjar närma sig. Tanken att bebis kan vara här på inte så många veckor är så häftigt och samtidigt läskigt!

• Uddabus

Jag hade gått upp 12-13 kg v 32 så bara lägg ner...

Blir så sur av att jag inte kan vara normal i viktökningen...

O nu svullnar jag super mycket i ben o händer... Blir lite orolig eftersom jag har ganska mycket vätska i benen även när jag vaknar på morgonen...

• Aikotakara
    Uddabus skrev 2012-04-16 19:32:11 följande:
    Jag hade gått upp 12-13 kg v 32 så bara lägg ner...

Blir så sur av att jag inte kan vara normal i viktökningen...

O nu svullnar jag super mycket i ben o händer... Blir lite orolig eftersom jag har ganska mycket vätska i benen även när jag vaknar på morgonen...
    Jag har också gått upp säkert 11 kilo och har gått 30 veckor. Känns mycket men ser faktiskt inte ut som det.. Allt har lagt sig kring magen på något sätt.. ser inte alls ut som att jag har gått upp något i ansiktet osv. Fast det känns ändå trist då man ser siffrorna på vågen ;P
  • LillSnurr82
    Dancia skrev 2012-04-16 19:29:38 följande:
    Lillsnurr82: jag förstår vad du menar. Men alla har olika erfarenheter och upplevelser i bagaget och alla kan känna olika. Jag tycker därför inte att det är dumt vad man än känner, men självklart synd. Jag har aldrig viktnojjat tidigare graviditeter men heller inte gått upp mer än 10 kg totalt. Nu har jag redan gått upp nästan 7 kg i vecka 31 så det lär ju bli en högre slutvikt denna gången. Mina känslor över vikten går upp och ner men mest försöker jag tänka att det mesta försvinner ju väldigt fort efter förlossningen. Sen ser jag faktiskt fram emot regelbundna besök på gymmet till hösten :). Jag kommer ihåg att 9 kg var borta redan en vecka efter förlossningen med andra barnet. Så om jag går upp ca 14-15 kg sammanlagt denna gång så är det inte så farligt många kilo att träna bort efter det :).

Självklart kan man känna olika. Själv gick jag upp 18 kg när jag vänta dottern och lär gå upp detsamma denna gång med. Menar bara att de som faktiskt går upp drastiskt i vikt utan anledning kan kanske ta illa vid sig när folk deppar över så få kilon som en del klagar över.. Inget illa menat.. Var bara en tanke jag fick.
  • gizmolarson

Jag har då gått upp bra mycket mer.. Slutar nog på en 25-30.. Å det känns väl så där, skulle vara överlycklig om det var under 10 kilo