• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    lycka 4 skrev 2012-04-17 09:37:45 följande:
    Kan vara delar av slemproppen.
    Visst återbildas den? Hade lite molvärk igår, svag svag mensvärk typ.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Pepita

Lycka 4:

Ok, förstår att det känns tryggt att komma till ett sjukhus du känner till. Då flyttar vi ungefär när vi är lika långt gångna :) Det blir en rejäl prövning för min del.... Tycker det är otroligt svårt att inte hjälpa till med kartonger och allt annat man ska göra vid en flytt.

• lycka 4
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:04:48 följande:
    Ja den återbildas MEN om du känner att du har värk i samband med att den lossnar även om det bara är lite så ring å kolla ibland vill dom att man ska komma å titta
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:04:48 följande:
    Enligt barnmorskan på föräldrautbildningen vi gått så kan slemmisen lossna flera, flera veckor innan beräknat datum utan att det är något konstigt. Men jag skulle nog ringa och rådfråga om jag hade ont...
  • lycka 4
    Pepita skrev 2012-04-17 10:27:31 följande:
    Lycka 4:

Ok, förstår att det känns tryggt att komma till ett sjukhus du känner till. Då flyttar vi ungefär när vi är lika långt gångna :) Det blir en rejäl prövning för min del.... Tycker det är otroligt svårt att inte hjälpa till med kartonger och allt annat man ska göra vid en flytt.
    Ja jag vet ju hur jag funkar , jag kan inte hålla mig utan packar å bär på som vanligt suck =( samtidigt så känns det bättre för mig att flytta hggravid än efter ett snitt
  • JennieJ

Varit på 33 veckors besöket hos bm idag! Resultatet: VIKT: sedan inskrivning +14,5 kg / sedan pluset 6 okt +23,2 kg (oj då)  SF-MÅTT: 33 cm  SOCKER: 10,1 (på nästan tom mage, gränsen går vid 8 så glukosbelastning på torsdag) BLODTRYCK: 125/80 ( kanon) HJÄRTLJUD: 150 slag per min

• MissFörstånd

Det var mer igår jag hade lite molvärk, men idag har jag inte känt något så jag avvaktar.

JennieJ - Har du legat högt i socker förut också?

• lycka 4

Å suck va jag känner att allt kommer att bli krångligt med flytt å snitt datum...

Min bm igår ville att jag skulle ringa till huddinge idag som sagt var för att höra mig för ang snitt etftersom jag flyttar tillbaka upp till stockholm ca tre veckor före snittet. Ringde till förlossningen nu på huddinge å kollade läget och hon skulle skicka mina uppgifter vidare till bm som har hand om snitten på huddinge. Så nu får jag snällt gå å vänta på att hon hör av sig men eftersom jag är i vecka 30 i morgon så hoppas jag att det går fort eftersom läkar bedömningen görs i v 32.

• Polarlantis
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:42:21 följande:
    Det var mer igår jag hade lite molvärk, men idag har jag inte känt något så jag avvaktar.

Samma här, har inte kännt ngt idag...vi får hålla kontakten och se vad som sker, spänningen stiger Skrattande! Det är en vilde i magen iaf!
  • MissFörstånd
    Polarlantis skrev 2012-04-17 10:54:13 följande:
    Samma här, har inte kännt ngt idag...vi får hålla kontakten och se vad som sker, spänningen stiger
    ! Det är en vilde i magen iaf!
    Ja absolut! Det är klart att det blir spännande ju närmre Juni man kommer