• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Ja jag är mer överraskad över att bara ha gått upp 7 kg med bara 6 veckor kvar ändå, gick upp 15 förra gången och hade förväntat mig mer denna gång. kanske låter konstigt men för mig "kvittar" det hur mycket jag gått upp. Så länge jag och bebis mår bra så får det bli vad det blir det får man ta efter sen. Alla har olika förutsättningar som sagt och vissa kanske bara "behöver" gå upp mer än andra.

• Smile4it

Jag hade gått upp 12 kg när jag var hos BM för två veckorsedan, ska dit på onsdag igen, nästan så att jag inte vågar ställa mig på vågen då :P (är då i v. 33 (v.32 +3). Det känns rätt mycket eftersom att i princip alla kilo hamnat på magen. Men det är ju så det ska (kan) vara :)

• gizmolarson

Mina kilon sätter sig alltid över hela kroppen..ser ut som en vandrande jordglob.. Har alltid försvunnit efter förlossningarna så hoppas denna gång med.. Men man blir ju inte yngre..

• lycka 4

Ang att jag inte tycker att det känns bra är inte för att det är 7 kilo i sig utan att jag känner att jag är svullen och tror att jag samlat på mig vätska 2 kilo på bara några dagar. Sen vet jag hur det är att gå upp massor jag har gått upp mellan 22-30 kilo mina tre grav å jag är fyllt medveten om att man blir av med dom samtidigt så skulle jag bli mer än glad om jag slapp gå upp så mycke denna gång eftersom jag får väldigt ont .

• RocketQueen

Aikotakara:: Om du har fått synförändringar ska du nog ta och ringa till förlossningen direkt. Det brukar vara ett tecken på havandeskapsförgiftning som gått rätt långt. Ring och rådfråga för det kan gå illa rätt fort. Det var det min bm sa till mig när mitt blodtryck gick upp och jag läckte lite proteiner. Om jag fick synförändringar eller huvudvärk som inte släppte så var det bråttom sa hon.

• Uddabus

Ja exakt... Jordglob här med o jag blir deppig eftersom det tar mig ca 2 år att bli av med...

O jag tycker det är sjukt jobbigt att gå upp i vikt...

Tur att det är sommar när man precis har fått barn så man kan ha en massa klänningar o tunikor...

• Tre Flickor

Jag är också orolig för vikten men det beror på att jag bara har gått upp 2 kg. Jag går upp och ner några hundra gram här och några hundra där. Under förra graviditeten gick jag upp drygt 8 kg fram till vecka 30 och sedan inget mera. Nu verkar vikten stå stilla igen. Jag äter minst 3500 kcal varje dygn men det händer inte ett skit. Jag är orolig för att bebis ska ta skada eller bli jätteliten eftersom något i min kropp inte verkar fungera som det ska.

Aikotakara:
    Ring förlossningen!
    När jag fick synrubbningar låg bt skyhögt. Det behöver ju inte vara så för dig men bättre att ta det säkra före det osäkra och rådfråga dem. 

• Elvis Mamma

Tre Flickor: Tror inte du behöver oroa dig, jag har gått upp 1 kg totalt nu i v.31, är normalviktig sedan innan å väger 55kg, 167 lång. Förra graviditeten gick jag upp 15 kg men enligt min barnmorska är det ingen fara så länge magen växer å så länge man äter normalt och mår bra. Alla graviditeter är olika helt enkelt men bebisen tar de den behöver men du kanske kan få göra ett TUL om du är orolig?