• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala

Hoppar in här med! Plussade i tisdags med vårt andra barn, som beräknas komma i slutet utav juni :)
    Jag blev överlycklig, värre  var det med sambon! Han har panik här hemma över ekonomi och boende ..
    Så det har inte varit den bästa starten utan det har blivit många tårar. Men nu är han även med på noterna!

• Lina007

Var på hälsosamtal kl 10.30 idag och verkar ha fått turen att få en jättemysig BM, trots den lilla stunden idag så känns det väldigt bra med henne. :) Fick tid för inskrivning 12/12 då jag är i ca v.14 - känns ju som en evighet dit! Får dock tänka att när sonen fyller 3 år  så är det "bara" 12 dagar kvar. Berättade också om mina blödningar osv och hon sa att jag skulle höra av mig till sjukhusets gynmottagning om ca 1-2 veckor om det fortsätter, för att få komma in och göra ett VUL.

Gjorde ett nytt grav.test i tisdags (har sammanlagt gjort tre stycken hittills) som också visade positivt. Jag är nog en slags testoman, trodde jag gjorde 5 tester när jag väntade sonen innan det riktigt slog mig att jag faktiskt var gravid. ;)

jjohansson: Jag slutade röka något år innan jag blev gravid, men fortsatte att feströka osv. Men i och med att jag la av helt så har tuggummi, halstabletter och vatten ersatt pinnarna.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Dancia

Virvel: Beklagar verkligen det du gått igenom, det är varje förälders mardröm.
     Men ett stort GRATTIS till denna graviditeten :).

• Dancia

Hej Tjejer!
    Tack för att ni hållt tummarna :). Jag lämnade mitt blodprov kl 10 som de sagt, men istället för att få vänta 1,5 h så blev det  3 h väntan innan jag fick svar på proverna och få göra ett nytt VUL. Men allt var värt väntan för mina hcg nivåer hade stigit bra och på VUL kunde de se en hinnsäck :), låter inte mycket egentligen men det betyder att graviditeten utvecklas som den ska och om en vecka ska jag få komma tillbaka och göra mätningar för att se hur långt jag gått och då hoppas jag på att även få se ett tickande hjärta :).

• Gullgrodan

Underbart, vilken känsla. Vilken vecka är du i nu?

• Stumpilumpan

Hej alla ni Flört

Nehmen guuud så många som fått plus med BM i juni ... härligt att se!

Hur mår ni som är i vecka 7? Symptom?

Jag mår prima ballerina i stort sett hela dagen tills fram på kvällen då illmåendet sätter fräs, lite molande värk, men inte varje dag som förra veckan, nu bara varannan ungefär.
    Har fått väldigt ont i mina bröst och har svårt för att ligga på magen ... då sticker det i dem.

Träffade min barnmorska i tisdags ... en underbar kvinna med många års erfarenhet, en jag som ingav stort förtroende och trygghet för mig.
    Magkänslan gav ett bra intryck Glad

På måndag 8+0 är det dags för VUL igen hos min gynekolog ... spännande.

Vill önksa er alla en skön helg, var rädda om er! {#emotions_dlg.flower}

• PIO

Jag är i v 6+5 idag o ja har mått pyton den här veckan..igår kunde ja knappt stå på benen, Mått illa som bara den! fy tusan. Idag har jag mått bättre men smått illamående hela tiden. Ska bli skönt när de värsta veckorna gått över :) Åååå längtar så tills på tisdag då vi ska på VUL. Är så lycklig med lilla pyret i magen trots illamåendet. När man tänker efter varför man mår illa så känns det inte så farligt iaf..hihi
    Hur mår ni andra som gått ungefär lika långt som mej??

• Ussaka

Jag är i vecka 7+1 idag. i morse mådde jag strålande, blev nästan orolig över bristen på symtom men tji fick jag och resten av dagen har jag varit hungrig och illamående i en salig röra. När jag går länge får jag lite ont i ryggen också, mindre skoj. Plus det drar och molar på nere i magen.

men det är ju ändå skönt på ett sätt att ha symtom, hellre med än utan! :D

• virvel
    Dancia skrev 2011-10-21 15:28:42 följande:
    Hej Tjejer!
    Tack för att ni hållt tummarna :). Jag lämnade mitt blodprov kl 10 som de sagt, men istället för att få vänta 1,5 h så blev det  3 h väntan innan jag fick svar på proverna och få göra ett nytt VUL. Men allt var värt väntan för mina hcg nivåer hade stigit bra och på VUL kunde de se en hinnsäck :), låter inte mycket egentligen men det betyder att graviditeten utvecklas som den ska och om en vecka ska jag få komma tillbaka och göra mätningar för att se hur långt jag gått och då hoppas jag på att även få se ett tickande hjärta :).
    Oh vad bra=) 
  • virvel
    PIO skrev 2011-10-21 17:29:57 följande:
    Jag är i v 6+5 idag o ja har mått pyton den här veckan..igår kunde ja knappt stå på benen, Mått illa som bara den! fy tusan. Idag har jag mått bättre men smått illamående hela tiden. Ska bli skönt när de värsta veckorna gått över :) Åååå längtar så tills på tisdag då vi ska på VUL. Är så lycklig med lilla pyret i magen trots illamåendet. När man tänker efter varför man mår illa så känns det inte så farligt iaf..hihi
    Hur mår ni andra som gått ungefär lika långt som mej??
    Jag är 6+0 idag och känner lite molande i magen och fryssen på kvällarna samt känner mig lite konstig efter att ha ätit. Men mår inte riktigt illa än, har inte heller ömhet i brösten än. Tror att det kom efter v 7 eller så men jag är lite orolig ibland, vill känna mer för att vara säker att den växer där inne.
Svar på tråden Juni-barn