Uddabus skrev 2011-10-20 21:16:34 följande:
Jag mår så illa mest hela tiden att jag blir galen... Kan mest bara ligga ner för att lindra... Klarar inte av att äta direkt... Blir mest kall mat... Mackor o oboy, dricker massvis vatten, svag saft osv men mår fan illa ändå... Dricks lagom för lite går inte alls. Sköljer munnen, fuktar läppar, bubbel vatten osv.... Men nä ingenting hjälper... Ute i friska luften fine men mår illa o är yr iaf... Måste äta ganska så ofta för att set inte ska bli för jävligt...
be din läkare om primperan, det hjälper lite grann för mig. Bäst är o få primperan intravenöst vilket jag fått några gånger, men det får man bara om man blir inlagd o det är riktigt illa. Jag bara väntar på det...var i v.12 första gången jag blev inlagd när jag var gravid förra gången så det är väl snart dags :-/
Hoppas ditt går över tills dess...
Jag försöker att inte tänka så mycket på det. Av någon anledning känns det enklare denna gången...nästan så jag vant mig så vid detta hemska illamående efter två graviditeter med hyperemesis så jag lyckas koppla bort det bättre denna gång. Säger jag nu förstås...kanske andra ord om några veckor