• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • siciliana

Har de mödravård där så man kan gå hela graviditeten? Fick du vul av någon särskild anledning eller är det rutin hos honom?

• fröken01

Jag går på vanliga mödravården. Hade ett missfall i maj och är därför lite orolig, och mödravården gör ju inte vul om det inte är något väldigt speciellt. Så därför går jag hos Axen, också. Åt en pergotimekur för att få ägglossning när jag blev gravid, och det hjälpte Axen mig att skriva ut.

• Josenoah

Dagen har spenderats i soffan :/ har varit så himla trött och jag har bara blundat för alla måsten :( har varit lite halv deppig idag med tanke på missfall men som någon klok sa " du väntar barn inte missfall" hjälper lite att tänka så emellanåt :) man kan ju ändå inte göra något åt det som sker tyvärr. Men nu hoppas jag vi alla får fina friska juni bebisar :)) nån från Sthlm?

• Elskling123

Ja är från sthlm :)
    ligger på sängen just nu o funderar om de är oej att må så här bra som ja gör fast ja gått in på v8 i måndags :s
    mådde väldigt illa förra veckan från o till o den här veckan har de liksom varit väldigt svagt, så ja knappt behövt bry mig.... ja hoppas att de är normalt för vissa? Men lite orolig blir ja ändå :( Usch att man inte bara kan slappna av och njuta nångång...

• Pepita

Sthlm här med Själv har jag mått illa lite till å från idag. Just nu har jag en enorm huvudvärk Just nu längtar jag till nästa torsdag då jag har inskrivning. Så jag kan få boka in en tid för VUL elternativt tidigt UL. När kan man tidigast göra vanlig UL? Någon som vet? Dagarna går ju med sån snigelfart just nu tycker jag..... Är det någon mer som tycker magen vuxit lite som väntar sitt första barn? Jag tycker mina kläder sitter något tajtare än innan. Är iofs. mkt pga att jag är svullen men ändå.

• Uddabus

Jag mår så illa mest hela tiden att jag blir galen... Kan mest bara ligga ner för att lindra... Klarar inte av att äta direkt... Blir mest kall mat... Mackor o oboy, dricker massvis vatten, svag saft osv men mår fan illa ändå... Dricks lagom för lite går inte alls. Sköljer munnen, fuktar läppar, bubbel vatten osv.... Men nä ingenting hjälper... Ute i friska luften fine men mår illa o är yr iaf... Måste äta ganska så ofta för att set inte ska bli för jävligt...

• Tre Flickor

fröken01 - Härligt att allt såg bra ut. Vid nästa besök ser du säkert ett pickande hjärta också. Jag var på VUL i vecka 7+6 och såg då hjärtat slå.

siciliana - Grattis till ditt Plus. Du kan ringa bm när du känner för det så får du tid för hälsosamtal där du får information om kost, vitaminer, tobak, alkohol mm. Häslosamtalet brukar vara mellan v 6-8 om jag förstått det rätt.  http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/gravida/ Där kan du läsa lite om vad som rekommenderas och inte rekommenderas att äta när man är gravid!

Elskling123 - Jag mår också bra. Mitt illamående försvann förra veckan någon gång. Känner mig bara lite trött och öm om brösten.

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2011-10-20 21:16:34 följande:
    Jag mår så illa mest hela tiden att jag blir galen... Kan mest bara ligga ner för att lindra... Klarar inte av att äta direkt... Blir mest kall mat... Mackor o oboy, dricker massvis vatten, svag saft osv men mår fan illa ändå... Dricks lagom för lite går inte alls. Sköljer munnen, fuktar läppar, bubbel vatten osv.... Men nä ingenting hjälper... Ute i friska luften fine men mår illa o är yr iaf... Måste äta ganska så ofta för att set inte ska bli för jävligt...
    be din läkare om primperan, det hjälper lite grann för mig. Bäst är o få primperan intravenöst vilket jag fått några gånger, men det får man bara om man blir inlagd o det är riktigt illa. Jag bara väntar på det...var i v.12 första gången jag blev inlagd när jag var gravid förra gången så det är väl snart dags :-/
    Hoppas ditt går över tills dess...
    Jag försöker att inte tänka så mycket på det. Av någon anledning känns det enklare denna gången...nästan så jag vant mig så vid detta hemska illamående efter två graviditeter med hyperemesis så jag lyckas koppla bort det bättre denna gång. Säger jag nu förstås...kanske andra ord om några veckor
  • RocketQueen

Också från Stockholm! Och jag mår skitdåligt rent ut sagt

Ska man verkligen äta primperan om man är gravid? Är inte det bara i absoluta nödfall? Har för mig det... Man kan ju börja med att testa postafen, funkar rätt bra för mig förutom att man blir så sjukt trött.

Svar på tråden Juni-barn