• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

lillalyckan: kan trösta dig med att jag också mår kasst verkligen! kräks nån gång om dagen. Mår allra sämst på eftermiddagarna då jag känner mig yr och illamående.. och trött förståss. Måtte det vända snart så man får njuta!

• Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2011-10-20 21:56:53 följande:
    Också från Stockholm! Och jag mår skitdåligt rent ut sagt

Ska man verkligen äta primperan om man är gravid? Är inte det bara i absoluta nödfall? Har för mig det... Man kan ju börja med att testa postafen, funkar rätt bra för mig förutom att man blir så sjukt trött.
    jag har ju fått det utskrivet under graviditet. Har även fått lergigan comp vid ett par tillfällen men funkade inte lika bra.
  • Uddabus

Så fort jag känner mig så illamående så lägger jag mig o har alltid vatten med mig

• bebisgalen
    Gullgrodan skrev 2011-10-20 09:06:16 följande:
    Värdena (hcg) hade ökat från 2900 till 4000 och det tyckte hon var bra, ska dit på VUL igen på ons 26 8.50. Jag är lite lättad måste jag säga, inte helt negativt besked i alla fall.
    Det är ju jätte bra :) Måste kännas skönt att veta det iaf.
  • RocketQueen

Liljan o loppan: Ja då är det säkert ingen fara, jag vet bara att det står i bipackssedeln att man inte får äta det om man är gravid då fostret kan påverkas. Men i ditt fall så är det ju annorlunda, du var ju jättedålig, långt ifrån "vanligt" illamående. Hoppas det går bättre för dig den här gången och att du slipper spendera din graviditet på sjukhus.

• Dancia

Precis lämnat barnen på dagis. Nu blir det lite frukost och sen köra in till sjukhuset. Ska ta ett nytt hcg prov kl 10 och VUL 11.30. Håll tummarna hårt för att de hittar ett litet liv inne i livmodern idag.

• Dancia

liljan o loppan: Usch vad jobbigt att behöva ha hyperemesis flera graviditeter...håller tummarna för att det inte blir så illa för dig denna gången. Jag hade hyperemesis med min första, men mådde bara illa de 12 första veckorna med andra och jag hoppas det blir detsamma denna gången :)

• JennieJ

Hej alla skulle behöva råd? Jag är nog inte den enda som rökte innan man fick veta att man var gravid? Natten till igår dog en av mina närmsta vänner i en hjärntumör och man har mått så svin dåligt och behovet av en cigg gör mig galen. Men skulle så klart inte sätta en giftpinne vid mina läppar men måste hitta något som kan hjälpa? Några knep någon?

Svar på tråden Juni-barn