• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Tung dag i dag, min pappa är sämre och ligger hemma med morfin och mina syskon vakar över honom. Självär jag 35 mil hemifrån. Jag hoppas han lever tills i morgon så jag får krama om j´honom en sista gång

• Baby1112
    RocketQueen skrev 2012-04-22 11:40:35 följande:
    Jättemycket Grattis Baby1112: Haha på vår bröllopsnatt så ville jag bara sova medan min man bara ville öppna presenter (vi gjorde inte det på festen) det blev en lååång dag med en rejäl fest som avslutning så inget i hela världen hade kunnat hålla mig vaken.
    Jag ville också bara sova!!! :) Hade (och har fortfarande) haft sjukt onda förvärkar hela dagen så när de sista gästerna gick ham vid halv tre så ville jag bara sova. Så egentligen gjorde det inte så mycket att han somnade på toaletten... :)
    Sådär ja
  • Emmelie Lindén

Grattis till lilla tjejen! Ta hand om er! Vilken lycka!!

• Dancia
    Annelie81 skrev 2012-04-22 14:37:12 följande:
    Någon annan som har djur hemma? Vi har två vilda katter och jag är rädd att de skall hoppa på bebisen eller håra ner där han skall ligga...Vi har ställt fram vaggan för ett tag sen men lagt en filt över men just nu tror de att detta är deras säng...blir galen på dem! Vi skall försöka avvänja dem vid att få komma in i vårt sovrum i alla fall så man får sova ostört med bebis i mellan oss....

Vi har en katt och jag tycker det är jobbigt att han är alldeles överförtjust i bebisars sovplatser, dvs vagn och spjälsäng. Just nu står dörren stängd till bebisens rum och då går han in till de "stora" barnens rum och sover oftast i sonens säng. Men så fort bebisen kommit och dörren står öppen är jag säker på att han kommer föredra de förbjudna sovplatserna så där kommer jag vara hård. Ännu mer med denna bebisen än med mina första barn eftersom denna föds på sommaren och då kommer katten vara full med krypande fästingar :(. Med fästingdroppar kan vi förhoppningsvis minska fästingarna som sätter sig på honom men det kommer alltid fästingar som kryper runt i pälsen och sedan hamnar där han lägger sig här inne.
  • Baby1112

Grattis PIO!!!

Zvartaliljan: Lider med dig!!! Skickar lite kramar... :)

Själv har jag haft förvärkar ända sen igår. De vägrar ge sig. Trodde först jag skulle få åka till förlossningen istället för kyrkan igår, men de lugnade sig lite, men sen tilltog de under kvällen igen, avtog under natten och har tilltagit idag igen. 
    Har molvärk i både mage och rygg och sammandragningar som hugger. Och jag har inte den minsta lust att ha det såhär i flera veckor till. Hoppas verkligen det ger med sig nu när helgens spänningar släpper... BLÄ!!!    

Sådär ja
  • Havsjungfrun

Gammelmamman: Hoppas att du hinner dit! Kramar

• LillSnurr82

Är det inte värre med fästingdroppar än fästingar på en liten bebis.. Vet att fästinghalsband som finns till hund och katt ska man i alla fall inte ha om man har små barn.

• zenoble

Det finns ju "naturliga" fästingdroppar. Alltså sådana utan gift, samma med halsband. Tänkte nämligen skaffa det till valpen nu :)

• LillSnurr82

Aha okej. Jag törs inte används nåt sånt på mina djur längre då hundens kullbror ( som ägs av min syster) fick allvarlig allergi av halsbandet och tål nu inget.. :( inte ens vanligt hundschampoo eller damm typ..

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥