• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Essence

Nu är jag verkligen nervös. Imorgon bitti ska jag till Karlstad för att träffa läkaren och få ett bestämt datum för mitt planerade snitt. Jag har verkligen längtat efter att få veta när det ska ske, och jag kommer säkert längta ihjäl mig tills den dagen kommer också!

• Bumman79
    Annelie81 skrev 2012-04-22 14:37:12 följande:
    Någon annan som har djur hemma? Vi har två vilda katter och jag är rädd att de skall hoppa på bebisen eller håra ner där han skall ligga...Vi har ställt fram vaggan för ett tag sen men lagt en filt över men just nu tror de att detta är deras säng...blir galen på dem! Vi skall försöka avvänja dem vid att få komma in i vårt sovrum i alla fall så man får sova ostört med bebis i mellan oss....
    Jag är oxå rädd för att katterna ska invadera bebisens grejjer å håra ner osv...jag fällde ut mitt ihopfällbara skötbord igår och då tyckte ena katten direkt att det var hennes nya säng såklart....det värsta e att jag har en sån liten lägenhet så jag kan inte stänga av varenda vrå av lägenheten heller...men jag väntar lite med att ställa upp sängen osv å sen ska jag vara hård mot katterna att de INTE får sova i sängen men man får se hur det går :p.
  • zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-04-22 21:03:20 följande:
    Aha okej. Jag törs inte används nåt sånt på mina djur längre då hundens kullbror ( som ägs av min syster) fick allvarlig allergi av halsbandet och tål nu inget.. :( inte ens vanligt hundschampoo eller damm typ..

Åh usch då.. Var det de vita med gift i? Vet att det hos ett fåtal kan orsaka svår allergi eller i värsta fall förlamning. Håller mig till citrusdroppar iaf..
  • LillSnurr82
    zenoble skrev 2012-04-22 21:34:06 följande:
    Åh usch då.. Var det de vita med gift i? Vet att det hos ett fåtal kan orsaka svår allergi eller i värsta fall förlamning. Håller mig till citrusdroppar iaf..

Ja de var nog vita. Också hört nu i efterhand om hundar som fått epelepsi av dem.. Har en korthårig hund(labbe) så brukar vara rätt lätt att hitta fästingar på honom. Katten är frivilligt innekatt förutom när vi är i sommarstugan ( hon är en liten blyger ) så hon kommer lindrigt undan.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Elvis Mamma

Alltså detta med sammandragningar, någon som har koll på det? Vad som är "normalt" och inte? Jag hade inga alls med ettan så jag har väldigt dålig koll känner jag. Har hittills under denna graviditet haft SD i samband med ansträngning, typ några gånger per dag men nu sedan igår så har jag haft en massa sammandragningar även fast jag vilat å tagit de lugnt, svårt å uppskatta hur många men runt 15-20 stycken per timme å jag vaknande även inatt på grund av sammandragningar, sen har se fortsatt hela dagen, dom gör ju inte direkt ont men de är väldigt obehagligt å går ut i ryggen liksom. Är detta nån form av förvärkar tror ni å är det meningen att man ska ha såhär mycket? Vet ju att de är vanligare med barn nummer två

• MissFörstånd

Vi har en hund och när vi fick dottern ställde vi ner henne i babyskyddet direkt när vi kom hem. Hunden nosade och bryr sig inte mer. Nu är dotter fyra år och de är bästa kompisar. När hunden har tröttnat på dottern har hon alltid gömt sig under vår säng .

Imorgon blir det bm kontroll, v 34. Tror det är nu jag ska börja gå varannan vecka.

• LillSnurr82
    Elvis Mamma skrev 2012-04-22 21:53:55 följande:
    Alltså detta med sammandragningar, någon som har koll på det? Vad som är "normalt" och inte? Jag hade inga alls med ettan så jag har väldigt dålig koll känner jag. Har hittills under denna graviditet haft SD i samband med ansträngning, typ några gånger per dag men nu sedan igår så har jag haft en massa sammandragningar även fast jag vilat å tagit de lugnt, svårt å uppskatta hur många men runt 15-20 stycken per timme å jag vaknande även inatt på grund av sammandragningar, sen har se fortsatt hela dagen, dom gör ju inte direkt ont men de är väldigt obehagligt å går ut i ryggen liksom. Är detta nån form av förvärkar tror ni å är det meningen att man ska ha såhär mycket? Vet ju att de är vanligare med barn nummer två

Kan vara urinvägsinfektion oxå om man har mycket sammandragningar sa min bm när jag fick massa för några veckor sen. Fick då göra urinprov men det visa ej något.. Så då fick jag helt enkelt vila i sängen och på soffan några dagar så gott jag kunde så gick det över. Har dock fortfarande mycket sammandragningar så fort jag gör något mer ansträngande än att ligga på soffan. Jag tror att så länge de inte gör ont eller att man blöder så ska det inte vara någon fara. Prata med din bm om du är orolig.
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Elvis Mamma

LillSnurr82: Gjorde ett UVI test hos BM nu i veckan då jag i vanliga fall ofta får UVI men de visade inget men kan ju ringa BM imorgon å höra lite vad hon säger, tyvärr känns de som att hon har lite dålig koll då hon vad jag än frågar blir osäker å säger att jag ska ringa förlossningen å rådfråga men dit vill jag ju inte ringa i onödan men jag får avvakta å se helt enkelt, som du skriver så borde de ju inte vara någon fara så länge man inte har jätte ont eller blöder

• Dancia

Ja vi ska ge katten droppar utan gift, alltså sådant som ej är farligt för varken honom eller barnen. Halsband skulle jag inte våga sätta på honom eftersom sådana halsband inte har en "säkerhetsspärr" och då finns det risk att han stryps om han skulle fastna i ett träd. Han har avverkat ett stort antal halsband redan så jag vet att den säkerheten som finnsp vanliga katthalsband är nödvändiga på honom iaf :).

• PIO

Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi