• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-04-22 14:25:03 följande:
    Det var det jag hade räknat med och tänkt att göra...gå dit när barnet har kommit...det är så mycket annat just nu att planera å hålla på känner jag...speciellt när man jobbar oxå.
    Jag skulle rekommendera att göra det innan barnet har kommit. Av den enkla anledningen att händer det som absolut inte får hända, att du avlider under eller strax efter förlossningen så har barnet ingen vårdnadshavare och pappan kan få vänta flera månader på att socialtjänsten och tingsrätt fastställt att han är pappan och en bra sådan...

Det är hemskt, men tyvärr sant i dagens Sverige....

Vi ska till familjerätten imorgon bitti och skriva på pappren...
  • Elvis Mamma

Har inte tänkt på detta med om det händer en själv något under förlossningen och man inte är gift, tänker också kontakta familjerätten å be att få de fixat innan

• Emma Stark
    Annelie81 skrev 2012-04-22 14:37:12 följande:
    Någon annan som har djur hemma? Vi har två vilda katter och jag är rädd att de skall hoppa på bebisen eller håra ner där han skall ligga...Vi har ställt fram vaggan för ett tag sen men lagt en filt över men just nu tror de att detta är deras säng...blir galen på dem! Vi skall försöka avvänja dem vid att få komma in i vårt sovrum i alla fall så man får sova ostört med bebis i mellan oss....
    Vi har två katter och en hund (släthårig tax). Jag oroar mig inte alls för hunden för hon är snällast i hela världen, men däremot har man ju funderat lite på katterna som också tror att bebisens säng är deras säng. Men jag tror att hamnar det en bebis i den så kommer de nog inte i närheten :) De gillar nog inte gnällande små knyten som ligger och viftar runt omkring sig, så de håller sig förmodligen på avstånd :P
  • Emma Stark

STORT grattis PIO :D Nu börjar Juni-bebisarna ramla in i tråden här :O oj oj oj, det får en att fundera lite... Man tror ju att man kommer gå över 14 dagar men det kan lika gärna hända nästa vecka liksom! 

• Havsjungfrun

PIO: Stort grattis till er lilla tjej Baby! Vad skönt att höra att ni mår bra.

Zvartaliljan: Tänker på dig! Måste vara sååå trögt...

Ang. faderskapsbeviset: När vårt första barn föddes var vi inte gifta. Vi skrev på papprena redan i 5:e månaden då "sambon" skulle på lägerskola och fjällvandra. Jag var sjukt orolig för att han skulle ramla ner för ett stup och dö även om det var ganska fånigt. Kändes i alla fall bra att få det gjort innan. Tycker definitivt att ni ska se till att skriva på pappren innnan förlossningen om ni har möjlighet, för barnets skull ta er tid till det.   

• LillSnurr82

Vi har en katt och en hund(labrador) När jag vänta dottern fundera jag just på dessa saker. Hunden avgudar våran dotter och katten gillar henne inte men springer undan. Innan dottern var född så sov katten i spjälsängen men nu ligger hon på ställen dit dottern inte når.

• Annelie81
    Emma Stark och LillSnurr82 -Okej då kanske de helt enkelt lugnar ner sig när bebisen kommer.....får väl helt enkelt vänta och se...men de är lite opålitliga dessa små varelser
  • fyrklöver81

Zvartlilja jag känner verkligen med dig, fy fan,... Själv är jag gnällig av att bara vara gravid med småkrämpor så jag kan inte tänka mig hur du har det, och ligga utan man och barn dessutom.

Att du inte får gå till cafeterian förstår jag du tycker är jobbigt, men det finns såklart sina skäl till det, och det är ju inte värt att riskera saker "bara" för att komma iväg en stund, även att du såklart känner så.

Har du ngn bärbar dvd så du kan se lite filmer eller du har väl dator förstås, men det kanske inte är lätt att ligga och se på film.

Har du enkelrum??

Hoppas nu att du får ngt gott att äta i kväll iallafall  =) Du kommer klara dig igenom detta galant!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Missförstånd. Jag är gift men var inte det första barnet, tror jag ringde efter dottern var född o bokade tid, vi skrev iallafall på pappren efter hon var född. Men det kanske är bättre och göra det innan om ngt skulle hända. Det är väl bara att ringa och se va de säger. =) 

• LillSnurr82

Här (linköping) behöver man inte boka tid för att skriva på faderskapsintyg. Bara att få dit när det är öppet. Kanske ska gå dit i morgon.

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Sweet life
    LillSnurr82 skrev 2012-04-22 16:04:05 följande:
    Här (linköping) behöver man inte boka tid för att skriva på faderskapsintyg. Bara att få dit när det är öppet. Kanske ska gå dit i morgon.
    Va skönt för er!

Här bokar man tid på nätet, kryssar i den tid man kan komma och får sen en bekräftelse via mailen... Antar att det är för att man ska slippa stå där och vänta medan dom fixar med pappren, så det redan är klart när man kommer. Vårt besök skulle nämligen bara ta 5 minuter enligt tanten jag pratade med..