• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Grattis Pio!!!
    Här händer det mycket på en helg!!
    Själv har jag fått gräsligt ont i ryggen och mår illa?! Har inte jättemycket sd men bebis rör sig otroligt mycket.....Vet att jag har mått illa innan mina andra två har kommit....ja,ja vi får väll se:)
    Ang namn så har vi bestämt oss för Maya eller JackHjärta
    Har en Oliver och en william innan!     

• fyrklöver81

Jag är inte jätteroligt men ändå lite... Har mens ärk som inte vill ge sig har haft det halva dagen. Har duschat ätit panodil o nu värmekudde. Är ensam hemma med hund och barn så vill ej ringa förlossning om de vill jag ska komma in. Detta är andra barnet och inga sammandragningar utan bara stark mensvärk i ländrygg och magens nedre del

• zenoble

Grattis Pio, vad skönta att allt gick bra!
    zvartaliljan: kramar om {#emotions_dlg.flower} kan inte vara kul alls.. men tänk att det är för bebis bästa, det klarar du fint!  

• Lina007
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.

Jättestort grattis!!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • zenoble
    fyrklöver81 skrev 2012-04-22 17:50:00 följande:
    Jag är inte jätteroligt men ändå lite... Har mens ärk som inte vill ge sig har haft det halva dagen. Har duschat ätit panodil o nu värmekudde. Är ensam hemma med hund och barn så vill ej ringa förlossning om de vill jag ska komma in. Detta är andra barnet och inga sammandragningar utan bara stark mensvärk i ländrygg och magens nedre del

skadar ju inte att ringa in i alla fall om det lugnar dig.. och så vet de ju att du hört av dig om det skulle bli mer. har också sådär vissa kvällar/eftermiddagar och det känns lite lurigt. startade lite så med molvärk för mig förra gången så visst tänker man på det fast man inte vill! hjälper det att ligga och vila ner?
  • Lina007

Nu har jag varit rejält förkyld sedan förra fredagen, med noll röst, snuva som heter duga och härlig rethosta...

Tycker sammandragningarna ökat de senaste dagarna och det är såna som gärna gör att jag kippar efter andan stundtals.

Är det jag som inbillar mig eller har sd ökat pga förkylningen?

Förstår inte varför det här släpper, har aldrig haft en sån här förkylning så länge och som snarare blir värre för var dag som går än tvärtom. Det krävs inte många knop för att jag ska bli helt utslagen.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • PojkarnasMamma85

Jag har också "mensvärk" till och från hela dagarna, några rejäla sammandragningar, en känsla av att det trycker neråt och det gör riktigt ont....plus att jag får ont i magen emellanåt. Dessvärre är väl detta "bara" förvärkar så det är bara att stå ut. Det är väl när sammandragningarna blir regelbundna, det börjar blöda, slemproppen går eller när vattnet går som man bör åka in, antar jag.