• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

PIO: vad skönt att hon andas helt själv och inte behöver syrgas. Freja är ett superfint namn :)!.

• gizmolarson

PIO- stort grattis, Freja är fint, det hade jag innan jag blev gravid denna gång
    Ja fy fan för efterverkar.. Dom är värst tycker jag...

• RocketQueen
    PIO skrev 2012-04-22 22:48:36 följande:
    Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi
    Vad roligt att höra att allt är bra, hoppas du fortsätter uppdatera oss
  • Tesssi
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-22 19:11:39 följande:
    Jag har också "mensvärk" till och från hela dagarna, några rejäla sammandragningar, en känsla av att det trycker neråt och det gör riktigt ont....plus att jag får ont i magen emellanåt. Dessvärre är väl detta "bara" förvärkar så det är bara att stå ut. Det är väl när sammandragningarna blir regelbundna, det börjar blöda, slemproppen går eller när vattnet går som man bör åka in, antar jag.
    Jag har det precis som du. Det började i lördagskväll och kommer till och från under hela dagarna. Det känns som han ska titta ut när som helst...
  • Pepita

PIO: Stort grattis! Skönt att höra att ni mår bra :)

Vad flitiga ni alla varit på att skriva :) Själv har jag haft så sjukt mkt att göra i helgen då vi flyttar på fredag. Å som för många andra här är sömn en bristvara. Och ont har man oxå men men det är sånt som hör till antar jag.

Idag blir det rutin kontroll hos BM och imorgon ska jag till läkaren. Hoppas innerligt att jag får gå ner i tid.

• Pepita

Baby1112: glömde säga grattis till ältenskapet :)

Zvartaliljan: Tänker på dig! Du kommer klara det här! Förstår att det känns himla tungt just nu :( styrke kramar till dig!

När det gäller namn till kommande krabat så har vi inte bestämt oss. Men vi funderar på Emilio om det blir en pojke och flicknamn har vi ett gäng... Några vi fundrar på är: Melissa, Cassandra, Melody, Ebba... Och ett gäng till ;)

• 84Maria

Grattis PIO

Zvartaliljan : Styrkekramar {#emotions_dlg.flower}

• lycka 4
    Essence skrev 2012-04-22 21:16:09 följande:
    Nu är jag verkligen nervös. Imorgon bitti ska jag till Karlstad för att träffa läkaren och få ett bestämt datum för mitt planerade snitt. Jag har verkligen längtat efter att få veta när det ska ske, och jag kommer säkert längta ihjäl mig tills den dagen kommer också!
    Hoppas att allt går bra =) Vill också ha ett snitt datum klart känns som om tiden bara tickar på .

PIO : Grattis i gen till lilla Freja
  • emersson75
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.
    Grattis :D