• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75
    Lina007 skrev 2012-04-22 18:08:29 följande:
    Nu har jag varit rejält förkyld sedan förra fredagen, med noll röst, snuva som heter duga och härlig rethosta...
    Tycker sammandragningarna ökat de senaste dagarna och det är såna som gärna gör att jag kippar efter andan stundtals.
    Är det jag som inbillar mig eller har sd ökat pga förkylningen?
    Förstår inte varför det här släpper, har aldrig haft en sån här förkylning så länge och som snarare blir värre för var dag som går än tvärtom. Det krävs inte många knop för att jag ska bli helt utslagen.
    Jag har nog drabbats av nåt liknande, jag är totalt genomförkyld och har varit i stort sett i fem veckor, tappat rösten helt och man har ju totalt andnöd verkligen!! Vet inte när jag var så här sjuk senast, jag är typ aldrig förkyld och blir jag det så blir det ju bättre efter några dagars vila, men inte nu!! Man kan ju bli galen för mindre, att gå ner till tvättstugan är numera ett dagsprojekt typ ;) Ingen annan i familjen är sjuk, bara jag som är genomförkyld, snorar, hostar och det verkar vara kroniskt ;)
  • JennieJ

Här har man åkt på stans förkylning IGEN och känner mig helt matt i kroppen och imon har jag mitt första kost möte och även dax lära mig stick i fingret på mig själv :( klart man skulle åka på graviditets diabetes *varför inte* men iaf så är jag nu i vecka 34 och gått 232 dagar av 280 och gjort 82,9% av denna graviditet

• Annelie81

Just kommit hem från besök hos BM...min förvirrade Barnmorska....glömsk som attan!
    Men i alla fall allt var bra!

SF mått 32
    HB 121
    Socker 6,0
    Bltr 115/60
    Bebisens hjärtslag 130 - huvudet neråt men ej fixerad! 

Total vikt uppgång 4kg....alldeles för lite enligt min BM. 

• Baby1112

Knappt ingen sömn inatt heller. Förvärkar från helvetet typ. :( Ska till BM idag, ska bli kul att se alla värden och mått!

• MissFörstånd

VARFÖR får man en personlig handläggare hos Försäkringskassan när de ändå aldrig svarar i telefon?! I fredags satt hon i möte till 13 och sen svarade hon inte så jag lämnade meddelande. Idag ska hon sitta i möte till 16,30 och jag antar att hon går hem sen... SÅ jag lämnade ytterligare ett meddelande.. suck

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Sweet life

Nu har vi vart på socialkontoret och skrivit alla papper. En underbar kvinna som ansvarade för det och vi hade en väldigt trevlig stund. Vi pratade om allt från namn på barn till hur många som faktiskt DNA-testas vilket i vår kommun är ca 2-5 per år. Inte alls många alltså...

Så nu är allt klart, och vi kan bara vänta på att lillebror ska komma ut!

Det var lite roligt, när hon räknade ut spann på möjlig befruktning med BF 19 juni och att barnet väger 3500g vid födsel, vilket är genomsnittet för ett nyfött barn i landet. Så fick hon fram någon gång mellan 10 augusti och 10 oktober... Tycker det är ett vääääldigt långt spann..

• MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-04-23 09:40:31 följande:
    Nu har vi vart på socialkontoret och skrivit alla papper. En underbar kvinna som ansvarade för det och vi hade en väldigt trevlig stund. Vi pratade om allt från namn på barn till hur många som faktiskt DNA-testas vilket i vår kommun är ca 2-5 per år. Inte alls många alltså...

Så nu är allt klart, och vi kan bara vänta på att lillebror ska komma ut!

Det var lite roligt, när hon räknade ut spann på möjlig befruktning med BF 19 juni och att barnet väger 3500g vid födsel, vilket är genomsnittet för ett nyfött barn i landet. Så fick hon fram någon gång mellan 10 augusti och 10 oktober... Tycker det är ett vääääldigt långt spann..
    Hihi ja det är ett långt spann, så gjorde de på oss också med förklaringen att om bebisen kommer mycket för tidigt så måste man annars skriva på papper igen för man har inte intygat perioden före eller efter att man haft sex med någon annan. Knepigt, men så sa de till oss
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-04-23 09:44:00 följande:
    Hihi ja det är ett långt spann, så gjorde de på oss också med förklaringen att om bebisen kommer mycket för tidigt så måste man annars skriva på papper igen för man har inte intygat perioden före eller efter att man haft sex med någon annan. Knepigt, men så sa de till oss
    Aha!! Smart där! Haha hon frågade om vi var sammanboende under den perioden. Grejen var att det var vi inte, men vi var ju tillsammans... Men för enkelhetens skull sa vi båda ja unisont... Sambon har ju gjort det här förr och visste vad som skulle komma att frågas. Så vi hade gjort upp vår plan i förväg! ;)
  • Polarlantis
    PIO: GRATTIS i massor! Så härligt att allt gick bra och att Freja mår så fint! Hoppas du fått lite sömn själv också och att du mår bra! {#emotions_dlg.flower}

Gammelmamman: hoppas du hann hem till din pappa! Stor kram!!! 

Ang djur
    : vi har två katter och två stora lurviga hundar så här är det päls överallt...JÄMT! Man är inte överraskad om det är päls i smöret när man öppnar ett nytt paket...pust! Men nu är hundarna snart färdigfällda och ena katten äro också klar, skönt! Katterna flyttade in i vagnen på en gång och har fått ligga där på handduk så nu har dom flyttat vidare. Fick bra tips från ngn att ha ett kompostgaller över sängen på nätterna, så att katterna inte hoppar ner där. Låter som en plan för oss iaf! Sedan tror jag inte det är så fartligt, är själv uppvuxen med katt i sängen :) Hundarna ska få sniffa sig trötta på den lille när vi kommer hem och sedan kommer dom ju sluta bry sig rättså snabbt, det blir ju vardag för dem också. Dock är dom ju vanedjur så dom lär hga fullt upp i början med att fatta farför dom inte får sina vanliga prommisar just när dom vill, haha!

Ang bökande bebis: instämmer,d et gör grymt ont ibland när den tar spjärn och sträcker sig, aaaaj!

EGO. OOOOOONT i fogarna och i magen, my F*N säger jag bara! Nu är jag inte lite less! När man står upp är det ok just då men bara man tänker på att flytta en fot vill man inte för aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!!! Får vara hemma och via idag, jobba imorgon... SUCK!