• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-04-23 09:46:45 följande:
    Aha!! Smart där! Haha hon frågade om vi var sammanboende under den perioden. Grejen var att det var vi inte, men vi var ju tillsammans... Men för enkelhetens skull sa vi båda ja unisont... Sambon har ju gjort det här förr och visste vad som skulle komma att frågas. Så vi hade gjort upp vår plan i förväg! ;)
    Bra med en plan . Tur att du skrev det förresten för jag hade glömt att jag skulle ringa. De öppnar visst tio så jag får ringa snart igen.
    Dancia skrev 2012-04-23 09:44:21 följande:
    Många med BM besök idag :). Jag ska vara där 11.30 så det kommer en.uppdatering från mig sen också :).
    Jag ska vara där 11 så jag uppdaterar också senare  

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • FiaA87
    PIO skrev 2012-04-22 22:48:36 följande:
    Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi
    G R A T T I S till lilla Freja:) Gud vad det känns konstigt att de första bebisarna redan har tittat ut! Enligt bf listan var jag först ut, men så blev det inte!!:D
  • Baby1112

Har varit hos BM och typ blodtrycket var väl det som var bra. Ska göra glukosbelastning på onsdag då sockret låg alldeles för högt. Hoppas dock att det beror på att jag åt frukost precis innan jag kom dit.

Sen hade de svårt att hitta bebisens hjärta, tog typ en kvart att få fram några slag. Vilket resulterade i en svimningsattack eftersom jag inte kan ligga på rygg platt sådär länge.

Sen ska jag lämna urinprov för att utesluta nån grej som kunde orsaka alla starka sammandragningar och förvärkar.

Och till sist så sa de att får jag fler värkattacker som inte går över så måste jag ringa förlossningen så att de ev kan kolla så att tappen inte blir påverkad...

Nu vill jag hem och sova. Blev helt slut av BM-besöket...

• PojkarnasMamma85

Nu har även jag varit hos bm. Allt såg bra ut, kommer dock inte ihåg blodtrycket...men det var samma som jag haft tidigare och alldeles utmärkt!

Vecka: 33+2
    SF-mått: 33
    Hjärtljud: 154

Blodsockret fick jag aldrig se vad det blev för nåt, men brukar har bra värden runt 4.

Vi skrev eller bm skrev även in mina önskemål om förlossningen i journalen och så sammanfattade hon graviditeten lite då jag ska byta bm då denna går i pension.

Allt känns riktigt bra faktiskt, mitt beslut om en vaginal förlossning känns helt rätt och nu är jag redo att lille Harry kommer till världen! Även om det såklart är bra om han väntar några veckor till :-P Men runt fulla vecka 37-38 får han gärna komma!

• stjärnfrukt
    Baby1112: Grattis till äktenskapet! Hoppas ni känner er nöjda med er bröllopsdag {#emotions_dlg.flower}

PIO: Grattis till er lilla Freja, så fint namn! Bra jobbat, även om kvinnor föder barn varje dag, vaginalt eller snitt, så är det ändå en riktig prestation och något man ska vara stolt över! {#emotions_dlg.flower}  

På torsdag ska vi till bm och göra ultraljud för att se om min moderkaka har flyttat på sig, känns nervöst faktiskt. Vill inte göra snitt, utan ha en lika fin förlossningen som förra gången. 

Har shoppat en hel del nu, till både bebis och mig, det enda jag saknar nu är microlax, innetofflor och en tunn bomullsmössa Skrattande 
  • LillSnurr82

Annelie: du som hade fått massa krämer från din läkare mot hemmorojjder. Vet du om det finns nåt annat bra mot dem förutom xyloproct ? Jag fick ju recept på shiroproct eller nåt liknande namn,men det var ju slut hos leverantören. Bad då om ett nytt recept av läkaren och då skrev hon ut på xyloproct som jag anser är skit :( använt det i 2 års tid utan att det hjälper.. Tänkte om du hade namn på andra krämer som kan hjälpa??

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • MissFörstånd

Bm besöket är avklarat. Nu börjas det med varannanvecka besök

V34 33+1
    Blodsocker 4,0
    Blodtryck 100/65
    Hjärtslag 130
    Sf-mått 31
    Vikt + 13
    HB -
    TSH
    Huvudet - neråt, rörligt

• Pepita

Även jag har varit iväg till barnmorskan.

Vecka 34+0

blodtryck 116/70

Hjärtljud 146-148

Sf-mått 33

Bebis ligger med huvudet neråt och är

fixerat. Var den sist med men skönt att höra att den är det nu med :)

• Dancia

Så roligt att läsa om allas BM besök :).

Har också kommit hem från BM:

Vecka 31+0

Sf mått: 29 (Trillat ner mitt på medelkurvan efter att ha legat en bit ovanför).

Hjärtljud: 140

Blodtryck: 126/75

HB: kollas nästa gång

Fosterläge: kollas mer nästa gång men hon ligger fortfarande med huvudet neråt.

Från och med nu är det BM besök varannan vecka. Nästa besök den 7 maj :)

Idag ska jag skriva mitt förlossningsbrev eftersom de inte skriver några önskemål i journalen.