• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Gaaahhh! MÅSTE det vara så dyrt att koppla ur airbag i bilarna? Hur har ni gjort, som har mer än en bil? Kopplat ur på båda eller bara en? Eller ingen och haft stolen bak? Några visa tips?

• LillSnurr82
    Polarlantis skrev 2012-04-23 13:59:47 följande:
    Gaaahhh! MÅSTE det vara så dyrt att koppla ur airbag i bilarna? Hur har ni gjort, som har mer än en bil? Kopplat ur på båda eller bara en? Eller ingen och haft stolen bak? Några visa tips?

i våran bil går det inte ens att koppla ut airbagen på verkstad så vi har inte haft något annat val än att ha stolen bak. 
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Emma Stark
    Vi ska ha stolen i mittensätet bak eftersom det tydligen ska vara säkrast för barnet... Vi ska ha en spegel på nackstödet så man kan se bebisen hela tiden :)
  • Sweet life
    Stolen bak. Det är alltid säkrare att åka bak. Det finns speglar att sätta på nackstödet bak som gör att du som kör kan se barnet i backspegeln. Man blir lättare en trafikfara än vad man tror med en bebis bredvid som kräver uppmärksamhet. Då är det bättre att ha barnet bak och stanna om barnet börjar kinka.

Sen anses det inte helt säkert att koppla bort en airbag, den måste plockas ur bilen fysiskt för att inte riskera att lösas ut ändå vid krock då laddningen sitter kvar om airbagen bara är urkopplad. Inte så många som tänker på det.
  • Polarlantis
    Sweet life skrev 2012-04-23 14:04:12 följande:
    Stolen bak. Det är alltid säkrare att åka bak. Det finns speglar att sätta på nackstödet bak som gör att du som kör kan se barnet i backspegeln. Man blir lättare en trafikfara än vad man tror med en bebis bredvid som kräver uppmärksamhet. Då är det bättre att ha barnet bak och stanna om barnet börjar kinka.

Sen anses det inte helt säkert att koppla bort en airbag, den måste plockas ur bilen fysiskt för att inte riskera att lösas ut ändå vid krock då laddningen sitter kvar om airbagen bara är urkopplad. Inte så många som tänker på det.
    Men tack för bra info från er alla! Så svårt att veta sånt här när man är nybörjare Glad Då tror jag minsann att det blir stol bak i båda bilarna och spara MÅNGA tusen på det, inte fel när vi är hyfsat panka redan pga biltrubbel!
  • LillaGrynet

Vecka 32+3
    Blodtryck 120/65
    Hb 117
    Vikt+11kg
    Hjärtljud 142
    Socker?! 4.0
    SF-mått 33

Sen kunde hon inte känna hur bebis låg..

• zenoble

Den säkraste platsen i bilen är fram. efter den kommer mitten sedan vänster bak sedan höger bak , de är inte så länge sedan det var uppe på nyheterna..

• Lina007

Ja här blev det 4,5 timmars arbetsdag idag. Trodde jag skulle klara det fastän den här förkylningen som bitit sig fast som en annan jävla igel men det gick inte öht då rösten fortfarande inte har kommit tillbaka, jag snorar som en jag vet inte vad och har rethosta så det nog skulle räcka till er alla och sammandragningar som bara blir fler och fler... Då jag jobbar som skadereglerare och sitter och tar emot inkommande samtal dagarna i ända där rösten är mitt verktyg så åkte jag till vc och har nu blivit sjukskriven veckan ut.
    Jahapp, vad gör man nu då? :P

Och nu till ett i-landsproblem, eller att jag åkt på en hormonsläng just i detta nu; tycker dock det är måttligt irriterande att inte läkarna på vc kan skicka intyget direkt till arbetsgivaren som i sin tur skickar det vidare till FK så att de kan sköta den biten sinsemellan.
    Mycket kan man hitta att klaga på... ;) 

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Sweet life
    zenoble skrev 2012-04-23 14:31:08 följande:
    Den säkraste platsen i bilen är fram. efter den kommer mitten sedan vänster bak sedan höger bak , de är inte så länge sedan det var uppe på nyheterna..
    Ok, för enligt trafikverket och NTF är det mitten bak som är säkrast. Då är man längst bort från alla krockzoner i bilen.
  • AAEV
    Vi har kopplat ur vår, det kostade bara 350 kr. 
    Vi har inte så mkt val eftersom både dottern och sonen åker bakåtvänt fortf., så sonen sitter nu fram, dottern bakom föraren och bebisen kommer sitta på andra sidan :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629