• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Vi kan koppla ur våran airbag själva å ska ha bebis fram, 3 å 4 åringen sitter bak samt en av oss..

• IdaElinLivia040611

Har precis vaknat till liv efter ett hemskt dygn med magsjuka. Äldsta dottern blev sjuk på fredag morgon och igår kväll helt plötsligt så började jag må skit konstigt. Har sprungit på toa hela natten och haft den värsta magvärken man kan tänka sig. Behövde bara spy en gång tack o lov men det räckte kan jag säga. 
    När jag pecis lagt mig tillrätta i soffan för att inte störa make och bebis med min toa besök börjar mellan tjejen kräkas i sin säng...BLÄÄÄ för att ta hand om kräk när man själv e dålig.

Alla lakan åkte ut på balkongen och där ligger dom fortfarande, måste dock ta tag i det snart.....iiihhh.

V33 och lillebror e vild som vanligt. Ska till BM den 2 maj. Inte långt kvar alls men ändå känns det som en oändlighet.
    Såg igår att jag läcker råmjölk. Blir som sockriga kristaller på bröstvårtorna när det torkar.

Jag kommer sitta mitten bak med bebis på ena sidan och Livia på andra. Just nu har vi ju ingen 7-sitsig bil så alla kan inte åka samtidigt, men vi ska köpa en Lancia 7-sitsig nästa år jan/feb när huset står klart så då får vi se hur placeringarna blir.

PIO: Är så glad för eran skull att lilltjejen e så duktig.
    ZL: Hur går det för dig???? Inga infektioner än??? Bra att du får antibiotika. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • zenoble

Ja de är väl meningen att man ska kunna se den i backspegeln men jag vet inte hur jag sitter. för ser inte hela spegeln som man ska. ;P

• Annelie81

Lina007- ja fy säger jag bara för den undersökningen, ligga på en brits med rumpan åt en ung manlig läkare.... Så pinsamt och fruktansvärt ont! Nu fick jag ialla fall en möjlighet att opereras efter förlossning så det kändes bra...men tråkigt för din skull :(
    Du får ligga på och helt enkelt kräva en op, överdriv dina symtom!

• Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-23 17:10:38 följande:
    ZL: Hur går det för dig???? Inga infektioner än??? Bra att du får antibiotika. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Nej ingen infektion men har börjat få som en rejäl mensvärk och tryck neråt så jag känner ju att något är på gång...får väl se hur länge det tar innan det kommer riktiga värkar.
  • zenoble
    Zvartaliljan skrev 2012-04-23 17:30:32 följande:

Nej ingen infektion men har börjat få som en rejäl mensvärk och tryck neråt så jag känner ju att något är på gång...får väl se hur länge det tar innan det kommer riktiga värkar.

får du dropp för att stoppa det? stackare måste vara jobbigt att inte veta när det blir..
  • Zvartaliljan
    zenoble skrev 2012-04-23 17:32:53 följande:
    får du dropp för att stoppa det? stackare måste vara jobbigt att inte veta när det blir..

Nej de tänker inte stoppa mig...kör det igång så snittar de direkt.
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-22 20:35:17 följande:
    Är det inte värre med fästingdroppar än fästingar på en liten bebis.. Vet att fästinghalsband som finns till hund och katt ska man i alla fall inte ha om man har små barn.
    Bara när de är nyapplicerade.
  • Dancia

Idaelinlivia: å fy din stackare! Det har varit en av mina största farhågor ett par månader nu. Jag får också rejäl magknip och mår fruktansvärt dåligt när jag är magsjuk så jag vill verkligen inte gå igenom det som höggravid :(. Vet också hur jobbigt det är när man är sjuk samtidigt som barnen och att kräket hamnar överallt när man har små barn:(. Hoppas att inga fler i familjen behöver bli dåliga nu. Krya på er!

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-04-22 22:48:36 följande:
    Tack så jätte mycket för alla gratulationer. En liten Freja blev det :) vi visste ju att vi väntade en flicka men vi hade namnen noomi och noelle men hon är helt klart en Freja. Hon mår så bra :) hon andas helt själv o utan syrgas. Känns såå bra att hon mår bra. Men ja säger bara fy fan för eftervärkar. Hahaha de hade ja verkligen inte räknat med. Ne nu ska ja sova, blev ju inge sömn inatt. Hihi
    Härligt att hon är så pigg och stark! Tur att det finns Alvedon, se till att fylla på innan de går ur kroppen..