• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    gammelmamma skrev 2012-04-26 17:56:48 följande:
    Hjärtklappning, skenande puls och yrsel, någon mer som har det?

Jag hade det för ungefär tre veckor sen med illamående också, har dock inte haft det mer sen dess. Men när jag berättade om det för min bm sist jag var dit så ville hon att jag skulle ringa/smsa henne så fort jag fick det igen och komma in på en koll ifall det indikerar på något.

Jag har haft något högt övertryck de två senaste gångerna jag varit dit, men blodtrycket har tagits på ej vilande puls. Och jag har haft en riktig brakförkylning i mig i två veckors tid så antingen beror övertrycket på det eller att det kanske är något som bör kollas upp.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-04-26 18:02:33 följande:

Jag hade det för ungefär tre veckor sen med illamående också, har dock inte haft det mer sen dess. Men när jag berättade om det för min bm sist jag var dit så ville hon att jag skulle ringa/smsa henne så fort jag fick det igen och komma in på en koll ifall det indikerar på något.
    Jag har haft något högt övertryck de två senaste gångerna jag varit dit, men blodtrycket har tagits på ej vilande puls. Och jag har haft  en riktig brakförkylning i mig i två veckors tid så antingen beror övertrycket på det eller att det kanske är något som bör kollas upp.

Jag har haft detta till och från ett tag tillsammans med en känsla av "stickningar" i höger ansiktshalva. En av gångerna funkade inte höder sidan. Den hängde liksom inte med. De andra gångerna vet jag inte, då har jag inte kollat i nån spegel. Den här gången var det inga stickningar alls, däremot kom jag inte upp ur sängen i morse pga värken, vet inte om dethar något samband. Mina värden är jättebra däremot har jag glömt att ta blutsaft! Men det kanske inte är någon fara då, om du också har haft det.
  • Tre Flickor
    Cataleya skrev 2012-04-25 22:54:53 följande:
    När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?
    Hur har det gått? Ringde du in?
    Hoppas att det bara var något tillfälligt! 
  • Pluttan

Tack för ert varma välkomnande.

stjärnfrukt skrev 2012-04-26 13:17:44 följande:
    Min bebis ligger långt ner med huvudet (inte ruckbart än dock) och långt in mot mig sa bm idag och frågade om jag var mycket svullen i underlivet. Inte vad jag har sett, fniss fniss svarade jag då och då kollar både jag och bm på min stackars sambo som sitter där högröd i ansiktet och börjar svamla någonting om att det fint ut, hihi, Tack min älskade {#emotions_dlg.flower} hur jag ska få med mig honom nästa gång ska bli intressant Skrattande

v: 33+0
    sf: 33
    bebis hjärtljud: 138
    Vikt: 67 (+11)

pratade om kommande förlossning, förra förlossningen o så, kändes bra. skriver förlossningsbrev tillsammans nästa gång i v.37+0  
    Ja det är inte alltid så lätt att finna sig i en sådan situation som medföljande sambo.
    Men som tur är har nog bmna varit med om de flesta pisamma situationer.
    Jag tyckte att det var mycket pisamt när min sambo frågade bm om man kunde ha sex som vanligt under graviditeten utan att det skulle vara någon fara för bebisen. Det frågade han vid andra eller tredje mötet.
    Så himla pinsamt tyckte jag då....Men visst ganska normalt att undra enligt bm.
    Då vart det jag som blev röd i ansiktet.
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-04-26 17:56:48 följande:
    Hjärtklappning, skenande puls och yrsel, någon mer som har det?

Det har jag väldigt mycket och ofta. Har det även i vanliga fall men det är värre nu när jag är gravid.

Jag har ju fått detta kollat och ska utreda vidare efter förlossningen då ekg visat vissa avvikelser, men alla prover och Ultraljud på hjärtat har sett bra ut så det är lite av en gåta.

Tycker att du ska ringa din BM om detta och se vad hon tycker.
  • gammelmamma
    Dancia skrev 2012-04-26 19:40:03 följande:

Det har jag väldigt mycket och ofta. Har det även i vanliga fall men det är värre nu när jag är gravid.
    Jag har ju fått detta kollat och ska utreda vidare efter förlossningen då ekg visat vissa avvikelser, men alla prover och Ultraljud på hjärtat har sett bra ut så det är lite av en gåta.
    Tycker att du ska ringa din BM om de
    tta och se vad hon tycker.
    Jag har aldrig haft problem innan så jag kanske ska ringa i morgon då. Tack! Ändå lite skönt att veta att det finns fler, även om jag inte önskar att någon ska vara dålig såklart. Vad gör du när du får attackerna? 
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-04-26 19:46:44 följande:
    Jag har aldrig haft problem innan så jag kanske ska ringa i morgon då. Tack! Ändå lite skönt att veta att det finns fler, även om jag inte önskar att någon ska vara dålig såklart. Vad gör du när du får attackerna? 

Ja det är alltid bäst att ta kontakt med sjukvården när det gäller sånt. Jag brukar sätta mig ner (om jag står upp) direkt eftersom jag har svimmat två gånger av såna attacker. Andas djupt och lugnt och försöker slappna av i hela kroppen. Ibland går det över fort och ibland behöver jag lägga mig ner någon timme.
  • Ensortsmamma

Vart hos BM idag:
    V.32 (V.31+4)

Sf: 30
    Hjärtljud: 145
    Barnets huvud: neråt och hon sa att nästa gång kan de nog vara fixerat då huvudet var vääääldigt långt ner, kul att de händer grejer :)
    Blodtryck: kommer inte ihåg exakt men de va lågt som vanligt iaf
    Urin: bra!
    Vikt: 68 (+8 kg)

59 dagar kvar idag antagligen mindre än så då jag kommer bli igång satt . Längtar ihjäl mig!

Måste bara skriva en annan sak, va på tidningen idag då jag ville sätta in en liten minnes text till dotterns ett års dag. De skulle kosta 1500-200 :- om de skulle bli så som jag tänkt. Om man bara ville sätta in ett till minne av och datum skulle de "bara" kosta 600:- jag höll på att börja gråta där.
    Blir så ledsen, jag vill ju göra allt för henne , men 600:- ? Är ja en dålig mamma nu? Blir så virrig, jag vill ju men.. Åh vill bara gråta !