• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tre Flickor
    Essence skrev 2012-04-26 11:24:41 följande:
    Jävla hormoner!

Jag var lite nedstämd idag därför att det inte går så bra med c-uppsatsen. Min sambo frågade mig om jag ville följa med på stan, men eftersom jag måste skriva en massa så kunde jag inte. Då blev jag ledsen för att han har en sån tråkig flickvän som aldrig hittar på något roligt med honom. Sen kramade han mig länge innan han skulle gå, och då blev jag ännu mer ledsen för att jag inte har tvättat håret idag och jag tyckte så synd om honom för att han hade borrat in näsan i min nacke och säkert tyckte att mitt hår luktade bajskorv. Så nu gråter jag för att jag är en illaluktande, tråkig, tjock och klumpig hormonhäxa. Haha. :(
    Vad jag känner igen mig i vad du skriver. Jag kan också börja gråta för en sak som slutar med flera saker och slutligen så gråter jag för att jag gråter haha. Kram på dig
  • gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-04-26 12:39:12 följande:
    Jag är beräknad till den siste maj men den lille får gärna komma lite tidigare...

Den är stor o jag har svårt att gå osv

Har sammandragningar så fort jag reser mig eller går för fort osv

Okej, min son fyller 20 den siste maj. Han föddes på mors dag:) Jag hoppas också jag får i slutet på maj men är beräknad till 13 juni. Jag har planerat snitt och sist jag pratade med dom trodde dom att det skullr bli ca 3 veckor innan. Längtar nu.
  • AAEV

Min bebis som legat med huvudet ner i flera veckor gjorde en kullerbytta igår och ligger nu med fötterna ner och huvudet upp. Är i v 32 så än är det väl ingen brådska att vända på sig ;)
    det var lite otäckt med kullebyttan för jag blev så himla illamående och fick ont och så både kände och såg jag hur hela magen gungade! 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • stjärnfrukt

Min bebis ligger långt ner med huvudet (inte ruckbart än dock) och långt in mot mig sa bm idag och frågade om jag var mycket svullen i underlivet. Inte vad jag har sett, fniss fniss svarade jag då och då kollar både jag och bm på min stackars sambo som sitter där högröd i ansiktet och börjar svamla någonting om att det fint ut, hihi, Tack min älskade {#emotions_dlg.flower} hur jag ska få med mig honom nästa gång ska bli intressant Skrattande

v: 33+0
    sf: 33
    bebis hjärtljud: 138
    Vikt: 67 (+11)

pratade om kommande förlossning, förra förlossningen o så, kändes bra. skriver förlossningsbrev tillsammans nästa gång i v.37+0  

• zenoble
    AAEV skrev 2012-04-26 12:59:44 följande:
    Min bebis som legat med huvudet ner i flera veckor gjorde en kullerbytta igår och ligger nu med fötterna ner och huvudet upp. Är i v 32 så än är det väl ingen brådska att vända på sig ;)
    det var lite otäckt med kullebyttan för jag blev så himla illamående och fick ont och så både kände och såg jag hur hela magen gungade! 
    oj då det måste känts obehagligt?! har tänkt på det hur man känner när bebis vänder sig men det kanske märks då ;)

min bebis är fixerad sen 3 veckor och tycker var och varannan dag att det är dags att föda.. mycket sd emellanåt, molvärk och allt det där som ni säger.. kände inte alls så förra gången, hade inga förvärkar alls då. Lite skillnad mot nu! min bebis får gärna också komma lite tidigare så vi kan ha lite tid för att flytta sen i slutet på maj..
  • gammelmamma

Min har legat med huvudet ner ganska länge men hade vridit sig lite. Det spelar ju egentligen ingen roll eftersom det blir snitt men det var lite bra att veta ändå tydligen.

• AAEV
    zenoble skrev 2012-04-26 13:41:34 följande:
    oj då det måste känts obehagligt?! har tänkt på det hur man känner när bebis vänder sig men det kanske märks då ;)

min bebis är fixerad sen 3 veckor och tycker var och varannan dag att det är dags att föda.. mycket sd emellanåt, molvärk och allt det där som ni säger.. kände inte alls så förra gången, hade inga förvärkar alls då. Lite skillnad mot nu! min bebis får gärna också komma lite tidigare så vi kan ha lite tid för att flytta sen i slutet på maj..
    Ja det var faktiskt väldigt obehagligt Jag är så kort också så jag har liksom inte så mkt plats som det är i magen (för saker som ska vara där i vanliga fall, tarmar och så).
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • zenoble

usch ja det kan jag tänka mig! haha :) men då har den ju mycket plats att röra sig i än i alla fall. Glad

• lycka 4

Min tjej vänder sig också om vartannat å ja det är riktigt obehagligt. Tycker dock att det är skönt att hon inte lagt sig tillrätta än för det gör så satans ont och trycket jag brukar ha när dom ligger långt ner får gärna dröja sig kvar lite , känns ju som om ungen ska ploppa närsom hihi