• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Adephi

Ja, jag har fått efter alla mina tre förlossningar. På olika sjukhus också kan tilläggas, Kalmar, Nyköping och Eskilstuna.

Fast efter sista förlossningen fick jag mat också.. Skrattande hade inte ätit på hela dagen och hon kom en stund innan kvällsmaten plockades undan.

• lördagsgodis
    PruttPottan skrev 2011-10-12 18:21:52 följande:
    Fick akutsnittas och när jag kom tillbaka hade min mamma och båda mina pojkvänner fått brickan. Kände mig så grymt jävla snuvad på detta då jag spanat och längtat efter en vecka på förlossningen innan.

Visst ingen klarade sig bla bla men jag fick fortfarande ingen jävla bricka :(
    båda dina pojkvänner?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Tutilure

Jag fick inte med de båda sönerna som är födda med planerade kejsarsnitt på Akademiska i Uppsala.
    Däremot fick jag med dottern som också är född med planerat kejsarsnitt, dock på Östra sjukhuset i Göteborg.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • PVeraB

nej. De serverar fikabricka men jag har lyckats missa den vid båda mina förlossningar.
    Ena var vaginal andra var larmsnitt.

• 1978

Ja, med te och vegetariskt pålägg, precis som jag ville ha!

• Heisan

Nej, jag har fött fyra barn o har inte fått fika efter någon av dem-fast sjukhusen har det som praxis.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • FruSen

Jo men det var ingen höjdare till bricka...
    En renklämma och en kopp varm choklad (jag bad om det) och äppelcider vilket jag avskyr.

• Homsan
    Myhnona skrev 2011-10-12 10:26:53 följande:
    Nej, min make fick den när han och dottern kommit upp på rummet. Jag låg kvar på uppvaket, förstår inte varför de inte kunde vänta tills jag var tillbaka, jag fick bara lite saftsoppa.
    Ungefär samma hände mig. Fick sys på operation efteråt och låg på uppvak ensam i 7 timmar. Under tiden fick sambon bricka med smörgås och pomac  (tror jag iaf att det var) och flagga och hela baletten...vart också besviken att de inte kunde vänta tills jag var tillbaka...
  • Österbotten

Vi fick mackor, kaffe och saft men ingen flagga eller pommac i fina glas.... (Blev lite besviken men det kändes som en liten bagatell eftersom personalen var helt underbara under hela förlossningen.) Glad Vi födde på Danderyds sjukhus i Sthlm.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?