• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • TheOnlyOne

"Omtänksamt" kom de ihåg brickan flera timmar efter.
    En kopp varm choklad (pulver i påse att blanda i hett vatten), flagga, rosa servetter, en frusen skinkklämma och päroncider i plastchampange glas.
    Jag var utsvulten så blev väldigt arg att skinkklämman var frusen och päroncidern var *ursäkta* pissvarm!

• MammaTillDomFinaste

födde på samma sjukhus. Fick en kopp the och en mugg varm choklad, 4 mackor (2 med ost, 2 med skinka) efter båda. Ingen dukning, inget ljus, inga blommor mm. En varsin vit mugg med innehåll och ett fat med "rostbröd" med pålägg.

• 201201232

Nej, jag fick en förlossningsskada istället. Då behöver man inte någon bricka.

• tummeliten

nej jag fick ingen fika då jag blev snittad med men extremt förtidigt födda dotter i v24+1:(

• CocoC

Ja, med båda barnen fick vi fullt utrustad bricka Flagga, smörgås, pommac, en liten vas med blomma och en kopp te tror jag det var också. Båda förlossningarna var vaginala.

• Tjohalia

Efter första förlossningen blev det ilfart på operation så då fick jag av förklarliga skäl ingen bricka. Dock brukar dom komma ihåg den dan efter. Jag låg där i 5 nätter och fick ingen bricka och var faktiskt ganska besviken över det då jag verkligen hade sett fram emot den.

När det var dax för andra förlossningen skrev jag faktiskt in i förlossningsbrevet att jag ville ha en bricka. Jag födde en son och fick min bricka, dock hade dom använt rosa servetter istället för blåa... Det gjorde inte så mycket iofs, men liiite störde det allt eftersom jag ju kände att jag blivit "snuvad" på firandet första gången och ville att det skulle bli rätt andra gången.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • sollo

ja fick saft och mackor födde vaginalt på östrasjukhus i göteborg

• MammaTillDomFinaste
    Koppkaka skrev 2011-10-12 11:39:13 följande:
    Nix. Fick akutsnitt och fick ingen bricka, vilket kändes rätt tråkigt eftersom man var lite tagen och chockad över att det blev så bråttom med snitt. Fick inte heller sätta den berömda, i vårt fall blåa, nålen på tavlan i korridoren. Känns faktiskt som att man blir bortglömd efter ett snitt på något vis.
    oj, ska man sätta dom själva?? kollade båda gångerna jag födde, kom aldrig upp någon nål för oss och ingen sade nåt om att man skuslle göra de själv.... 2 dagar senare kollade jag, ingen nål uppsatt alls den dagen vi födde.
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?