• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • MizzTez

Både ja och nej.. Med första fick jag MAT!! Wow, det var sååå sjukt gott! Biff med potatis, sås och grönsaker och med andra fick vi en massa goda smörgåsar, kaffe.. Men det var först långt efter jag fött för jag fick sövas ner efteråt.

• bitte67

Japp, fick den sedvanliga fikabrickan med svenska flaggan (fast gubben inte är svensk Flört) båda gångerna. De frågade vad vi ville ha att dricka så vi valde te.

• mia83

Fick den båda gångerna. Första gången hade jag ingen koll på att man fick det, men jag hade blivit grymt besviken om jag inte fått det andra gången när jag visste om det..

• Firewall

Jag och sambon fick två smörgåsar med ost, skinka och gurka. Och så två glas jääättegod saft ;) Vi bor i Göteborg och detta var efter vaginal födsel. ca 4 timmar senare.

• Aurora Borealis

Bägge gångerna har vi fått 2 mackor var en ost en skinka, pommac, flagga, och valfri varm dryck, jag valde varm choklad och maken kaffe.
    Första gången kunde jag inte äta utan bara kräkte så då åt min utsvultna man alla mackorna =)

• Vit Lilja

Asså jag vet inte vad jag ska rösta för sonen kom med urakut snitt efter ca 35 timmar på förlossningen (detta skriver jag för att påpeka att vi var HUNGRIGA!!). Han kom till världen 14.25 och när klockan var 23 så var jag så hungrig att jag mådde riktigt illa och var svimfärdig. Jag frågade då om jag kunde få något att äta och efter ca 45 min så kom en fint uppdukat bricka med kaffe, några mackor och lite grönsaker. Men jag tror inte jag hade fått något om jag inte hade sagt till (jag ville inte vara till besvär och trodde dom skulle hämta in den omtalade brickan men när den aldrig kom så...)

• Nettiiz

Förlossning Norrköping

Det viktigaste för mig var kaffet ;P

• PruttPottan

Fick akutsnittas och när jag kom tillbaka hade min mamma och båda mina pojkvänner fått brickan. Kände mig så grymt jävla snuvad på detta då jag spanat och längtat efter en vecka på förlossningen innan.

Visst ingen klarade sig bla bla men jag fick fortfarande ingen jävla bricka :(

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Celin

jag sövdes och snittades på onsdagen och fick brickan på lördagen

Lo so, per sempre
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?