• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Seldonia

Inte efter mitt urakuta snitt i Malmö, men efter mitt akutsnitt i Norrköping fick jag en bricka.

• Momalicious

Ja, en väldigt julig bricka :) fyra mackor, två glas saft med frysta jordgubbar i och varm choklad. Jag svepte mitt glas och åt upp sambons jordgubbar. Var inte hungrig, bara sjuuukt törstig. Vi hade det jättemysigti förlossningsrummet, det enda som lös var en adventsljusstake. :)

• Snösparv
    tummeliten skrev 2011-10-12 19:14:55 följande:
    nej jag fick ingen fika då jag blev snittad med men extremt förtidigt födda dotter i v24+1:(
    Lite som för mig då. Men jag snittades inte och min dotter är inte riktigt så tidigt född.

De frågade om jag ville ha nåt, tex nåt att dricka. Tog ett halvt glas saftsoppa. Min bebis var då nere på neontalavdelningen med sin pappa, jag väntade på att få komma ner till henne och struntade fullständigt i brickan.
  • ciann

Jag fick ingen bricka. Däremot kålsoppa (!) utan mackor. Fick skicka maken att handla picknick.
    Fortfarande lite sur på det fast det var flera år sen.

• underverket 06

Nej. Förlorade mycket blod vid förlossningen så det blev akut operation. Men man kunde ju fått en bricka efteråt tycker jag. Sonen föddes 14.30 o ca 21.00 var jag tillbaka hos sonen o sambon efter operation o uppvak ,men det blev ingen bricka då heller. Sambon fick dock någon slags fika. Han satt ensam med sonen i ca 6 timmar, så han var ju hungrig. Är också lite besviken att jag inte fick någon bricka, mest med tanke att sonen med stor trolighet blir vårt enda barn. Fick honom ganska sent i livet med IVF o syskonförsöken har inte lyckats hittills. Så någon bricka får jag väl antagligen inte uppleva.

• holy shit

Nej, fick ingen traditionell bricka. Där jag födde barn (södra bb) får pappan fixa i ordning smörgåsar och dricka efteråt.

• vivexa

Alla tre gångerna på SÖS har jag fått minst 2 mackor med ost, skinka och grönsaker, cider i champagneglas, jättefint.
    Första gången fick jag mer mackor för jag var helt svulten efter lång förlossning.

• Lizziegbg
    sollo skrev 2011-10-12 19:17:48 följande:
    ja fick saft och mackor födde vaginalt på östrasjukhus i göteborg
    När jag fick min första son på Östra sjukhuset i Göteborg fick jag brickan efter en halvtimme efteråt, Kaffe,mackor,flaggan och bubbel. Men nu med andra pojken födde jag på Mölndals sjukhus ficka jag oxå brickan men först efter 2 timmar efter pojken var född.
  • Emeliie89

Ja det fick jag. Födde vaginalt på Vrinnevi i Norrköping ;)

• Krake

Nej. Jag är inte 100 på att det är praxis men jag tror det. Tror t o m att de frågade oss om vi ville ha, men vi ville hem så fort som möjligt istället. Vi åkte in runt tiotiden på kvällen, strax före tre kom han, och klockan sex på morgonen var vi hemma igen.

Moster, inte monster.
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?