• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • fluu

Hoppas det finns på vårt sjukhus(Växjö),har riktigt bestpetsat mig på fikabrickan :P Fast jag vet inte om de har allergivänlig fika?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Imortaelis

Första så fick jag några mackor, flagga, blommor, saft och varm choklad. 
    Andra så var det saft, oboy, två ost smörgåsar, två skink smörgåsar, blommor och flagga.
    Båda gångerna åt jag som ett djur och just då var de det underbaraste jag någonsin ätit. Kan ha att göra att jag under båda min förlossningar spydde som en gris i flera timmar så kroppen var nog i grymt behov av mat.
    Dom kom in med sakerna i princip med en gång efter förlossningen.

• Hippopotame1

Jodå, en finfin bricka med flagga, jättefina smörgåsar, äpplejuice i högt glas, kaffe/te och en CD-skiva "Toner för livet". Vi slukade den med hull och hår! Ja, förutom skivan då förstås.

• straw2008

Nej o hade aldrig hört talas om den heller ? Tycker inte direkt om bröd så jag kunde absolut inte bry mig mindre.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • jollan

Med första, i malmö, skulle jag iväg på operation och sys efteråt och fick inte äta något.. medan jag väntade på operationen så fick min man in brickan och äta den, jag var väldigt avundsjuk kan jag säga... hungrig som tusan...
    Med lillebror, i lund, fick vi in brickan efter förlossningen, så sjukt gott...
    båda gångerna var det fina mackor med kaffe, cider och flagga. 

• Jaja88

Här är den efterlängtade brickan på universitetssjukhuset i Linköping den 21/8 2010!
    Efter vaginalförlossning som slutade med att jag fick sys på operation, så detta är nog en 4-5 timmar efter att han föddes. Det smakade väldigt gott då :)
  • Krake

...däremot fick jag fika när jag gjorde abort på SÖS i Stockholm  

Moster, inte monster.
  • bojji07

Ja på alla de tre sjukhus jag fött på: Huddinge, Karolinska x2 och SÖS.
    Väldigt mysigt! Med trean som är född i dec så var det bara en advenstljusstake som var tänd
    och julmusik på radion.

Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Lonicera
    ciann skrev 2011-10-12 19:30:30 följande:
    Jag fick ingen bricka. Däremot kålsoppa (!) utan mackor. Fick skicka maken att handla picknick.
    Fortfarande lite sur på det fast det var flera år sen.

Kålsoppa! Det måste ju vara en helt unik fikabricka. Inte ska du vara sur för det...
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?