• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Milliliter

Japp det fick vi. Eller jag borde jag väl säga. Maken somnade i sjukhussängen och jag satte uppe och "vaktade" den nyfödde prinsen. Så jag åt upp hans fika också. Somnar man får man skylla sig själv :p

• silvermåne

Ja vi fick brickan, efter vaginal förlossning på SÖS i Stockholm.

Det var jättegoda smörgåsar, varm choklad, cider i höga glas, flagga osv

• Elavela87

Tråkiga torra ostmackor och äppeldryck och en svensk flagga...

• Jennicken

Japp, vaginal på KS huddinge. Dom kom in med grejer hela tiden. Saft, smörgåsar, smoothies, kaffe. Och slutligen den efterlängtade brickan. Men hade ingen aptit så åt en halv smörgås och resten fick sambon ;)

• MammaVeronica

Det var mumma med vår fika bricka, åt inte på 21 timmar så de två mackorna va guld värda!!! :)

Liam, 2010-12-09 <3
  • Blå damcykel

Torraste vita brödet jag ätit/försökt få i mig... Samma bröd till frukost dagen efetr och då var det mögligt.
    Karolinska solna.
  • Blåklockan79

Nä fick ligga och vänta på operation, så jag fick inte äta alls... Sambon fick dock en lasange efter fram emot lunch. Jag fick mat när jag kom ner från operation mååååånga timmar senare. (Sprack en del under vag. förlossning).

• Hallonblomman

Fick bricka, men blev lite besviken känner jag. ALLA talade så gott om den berömda brickan. Det jag minns från den så var det torra mackor, varsin kopp te och varsit glas juice..
    Född på KS i solna sept -09 

Engla och Pyret ♥
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?