• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Badskum

Blev lite ledsen att vi missade den grejen och att de inte kom upp med den till BB efter att jag vaknat upp efter akut kejsarsnitt.

VM i att hålla färgen, tyck synd om mig jag är ensammast i Sverige
  • Gurkan
    fluu skrev 2011-10-12 19:42:42 följande:
    Hoppas det finns på vårt sjukhus(Växjö),har riktigt bestpetsat mig på fikabrickan :P Fast jag vet inte om de har allergivänlig fika?
    Jo då vi fick på växjö!
    Tryckl på "visa mig" så får du upp en bild på dem bricka jag fick i april 2010 :) 
  • Gizzie

Fick den med första sonen i Södertälje sjukhus och med andra i Huddinge. Och va gott de var när man inte hade ätit nått och kräkts..

Fast i Huddinge gör de smoothies med bär och glass och grejer när man har värk arbete. Fast is hade de inte alls pga nått med hygien, jag som älskade is..

Fast smoothie fick jag i tre olika smaker under tiden :)

• Lonicera

Jag fick ingen fikabricka efter vaginalförlossning och var jätteledsen över det efteråt.
    Däremot fick jag fikabricka efter andra förlossningen, ett planerat snitt.
    Ärligt talat, det var inte mycket till fika: torra landstingsmackor och svagt kaffe.
    Men pommac:en var så klart god, som alltid.

Man kan fika mycket godare hemma om det skulle vara så att man blir snuvad på fikabrickan efter förlossningen.
    Jag tycker att hela grejen med fikabrickan är överreklamerad. Förlossningsvården borde hitta på något nytt.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  • Decembra

Ja, båda gångerna och pojkarna föddes vaginalt. En svettig ostmacka har aldrig smakat så gott som då...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • knytis

Vi fick efter alla tre förlossningarna och alla gångerna, 17 timmar första, 39 min andra och 3 timmar tredje, var jag fullständigt utsvulten och åt både mina och makens mackor.  Det godaste och bästa fika jag ätit i mitt liv, världens godaste mackor med prickigkorv, cider i champagneglas och välsignat gott kaffe. Sista gången var kaffet så gott så jag snöade in totalt på bryggkaffe (dricker mest espresso annars) och var tvungen att köpa kaffebryggare =)

• Sheldon

Jag ville inte ha fika. Jag ville ha mat! Redan innan sonen föddes hade jag siktet inställt på middag- men han valde just middagstid för att komma ut... När barnmorskan sade att det var dags tänkte jag bara: Jag vill ha middag, inte föda barn! 

En ynka macka kändes inte alls tillräckligt efter det... Trots att jag fick makens också.  

Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • MrsMommy

Japp, med liten blombukett och allt. Och en cd från VG-regionen som gåva till sonen. Mycket uppskattat!

• Martha

Jag fick ingen bricka efter mitt akuta snitt med stora tjejen.  Hon var dålig och vårdades på neo och jag fick ligga ensam på förlossningen så de skulle se så jag mådde bra efter snittet. Sen efter ett tag fick jag åka till Neo å träffa skutten en stund. Sen flögs hon till Uppsala och jag fick än en gång åka upp på förlossningen för att invänta ambulanstransport till Uppsala. Vi gled lixom mitt i mellan förlossningen och BB så vi fick ingen sån bebispåse heller förrrens jag bad om den 1½ vecka senare när tjejen mådde bättre.

Havanna 05 & Malva 07
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?