• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Hallonblomman
    Blå damcykel skrev 2011-10-12 20:25:18 följande:

Torraste vita brödet jag ätit/försökt få i mig... Samma bröd till frukost dagen efetr och då var det mögligt.
    Karolinska solna.
    ÅH samma trista bricka som vi fick Undrar hur den kommer se ut nu nästa gång.. Undra om man ska packa ner eget bubbel i bb väskan och sambon får väl springa i väg o köpa goda smörgosar till en istället.. ^^

Engla och Pyret ♥
  • Shoppingtokig

Såhär såg vår ut på Östra sjukhuset i Göteborg

Lycklig mamma till Vanna!!!
  • 86TiAn82

Så såg våran ut :) tror det va äppeldryck eller något liknande i glasen!
  • Kimmice

Jo, båda gångerna. Vaginalt på Akademiska i Uppsala.
    Dock kom svärmor förbi sjukhuset med Mc Donalds mat båda gångerna, fick knappt i mig något i alla fall men trevligare än smörgåsar. (Båda barnen föddes på kvällen)
    Så första gången blev smörgåsarna lämnade, andra gången bad vi dem strunta i dem.
    Men de 3 glasen med Pommac som vi fick drack jag allihop, alldeles själv! *stolt* (Eller mer extremt törstig) Tyst

Med tanke på hur stressade personalen var då sonen föddes, hann knappt med oss för bebisar ploppade ut på rad runt omkring så gnäller jag faktiskt inte över hur smörgåsarna smakade... det var själva grejen med att få en bricka alls, som gjorde mig glad. 

• zasata
    Hallonblomman skrev 2011-10-12 20:40:18 följande:
    ÅH samma trista bricka som vi fick Undrar hur den kommer se ut nu nästa gång.. Undra om man ska packa ner eget bubbel i bb väskan och sambon får väl springa i väg o köpa goda smörgosar till en istället.. ^^
    min pappa köpte med en flaska bubbel till oss när han hälsa på, men vi tpg när vi kom hem från bb
  • Linabollis

Hihi, kul tråd!

Japp, vi fick den innan vi lämnade förlossningen!

Vrinnervisjukhuset i Norrköping...

• myran82

Så här såg brickan ut vi fick på Kärnsjukhuset i Skövde i april 2010, Äppeljuice i glasen. Jag var jättehungrig så det smakade jättebra =)
  • sten1

Ja, vi fick brickor båda gångerna. Första gången visste jag inte att man brukade få det, och jag blev jätteglad när de kom med en sån fin bricka till oss. Det kändes väldigt speciellt och mysigt och jag var hungrig som en varg! Gott var det. Andra gången visste jag ju, men det var också mysigt och jag var lika hungrig igen.

Åh, att tänka på den där tiden =) med den lille som sov så ny och fantastisk bredvid oss! Och vi med läsken och mackorna =)  

• bollanmollan
    Blå damcykel skrev 2011-10-12 20:25:18 följande:

Torraste vita brödet jag ätit/försökt få i mig... Samma bröd till frukost dagen efetr och då var det mögligt.
    Karolinska solna.
    Samma här den var hemsk.

ick ingen bricka efter akut snitt på karolinska i solna men efter vaginal fick vi en som jag tog en bit av mackan och inget mer
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?