• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Lenora

Vilken trevlig tradition!

Jag födde utomlands och fick ingen bricka men hade gärna velat ha en, fast gärna med riktig äkta champagne.

• catwinter

Ja, jag fick mackor och cider efter mitt (urakuta) snitt. :) Gud vad gott det var, förlossningen var lång och jag hade spytt upp det lilla jag försökt äta.

• mianf

Japp, fick bricka vid alla tre tillfällen och minns så gott det var inga torra tråkiga mackor här inte :) födde i Lund

• For all I care

Ja, jag fick den efter att dom sytt några stygn och jag hunnit fuscha och fräscha till mig. Minns inte om vi fick pommac men jag minns hur jäkla gott det var med dom där smörgåsarna efter att inte ha ätit på ett dygn.

• Indianica
    Hallonblomman skrev 2011-10-12 20:38:31 följande:
    Fick bricka, men blev lite besviken känner jag. ALLA talade så gott om den berömda brickan. Det jag minns från den så var det torra mackor, varsin kopp te och varsit glas juice..
    Född på KS i solna sept -09 
    Vi fick ungefär samma, fast med lingondricka och té. Inget bubbel som man hört talas om, och inget pynt på brickan.
  • Lenora
    Indianica skrev 2011-10-12 21:03:28 följande:
    Vi fick ungefär samma, fast med lingondricka och té. Inget bubbel som man hört talas om, och inget pynt på brickan.
    Jag fick en bricka med mat som var överaskande god men inga blommor eller bubbel. Det var bara en vanlig lunchbricka med sjukhusmat.

Nästa gång vill jag också ha pynt på brickan! 
  • emjh

Vår bricka som vi fick under observation på avd 69 i Västerås. Fick den vid 9 på morgonen, Fia föddes 4.47 och jag hade inte ätit sedan 16-tiden dagen innan. Gott var det men jag saknade bubblet! Hade tänkt skåla!

• Emmel

Ja både efter kejsarsnitt och vaginal förlossning. Fast det dröjde ett tag eftersom jag var under observation efter en "mindre operation" när jag fött vaginalt och var sövd när jag blev snittad... Men sedan, Å vad gott det var!

• Lenora
    Hallonblomman skrev 2011-10-12 20:40:18 följande:
    ÅH samma trista bricka som vi fick Undrar hur den kommer se ut nu nästa gång.. Undra om man ska packa ner eget bubbel i bb väskan och sambon får väl springa i väg o köpa goda smörgosar till en istället.. ^^
    Går det att köpa halvflaskor med gott bubbel? Jag skulle nämligen bara vilja ha en klunk eller två.

Undrar var man kan köpa en sådan där träflagga?

Jag funderar helt allvarligt på att pimpa upp min bricka själv till nästa gång, det ser så härligt ut! 
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?