• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • k girl
    Lenora skrev 2011-10-12 21:14:00 följande:
    Går det att köpa halvflaskor med gott bubbel? Jag skulle nämligen bara vilja ha en klunk eller två.

Undrar var man kan köpa en sådan där träflagga?

Jag funderar helt allvarligt på att pimpa upp min bricka själv till nästa gång, det ser så härligt ut! 

Det finns ganska många champagner på halvflaska.
  • Limus

Min syster var också med på förlossningen, och vi fick in en bricka med cider, mackor och kaffe till oss alla tre. Det gillade jag, att syrran också räknades.

Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • SandraMariaH

Ja efter jag fött vaginalt. Det är tre koppar & glas då både min sambo & syster var med under förlossningen :)

• Sandra1985

Nej. moderkakan vägrade lossna så jag fick opereras. Min sambo fick däremot brickan medans jag var sövd. Jag hade verkligen sett fram emot brickan. Min barnmorska pratade hela tiden att man måste ha en målbild. Min var mackan... fast han sa att den ändå inte var god, fast det kanske han sa för att vara snäll. Vem vet.

• Yavannie

Ja, fick bricka efter många timmar på uppvak efter operation av skador. Det var grymt gott, var helt svag i kroppen efter bara vatten, saft och smoothies i två dygn :) Det är äppeljuice i glasen. Födde på KS Huddinge.

cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • immaga

man kanske skulle smyga med lite bubbel nästa gång. Fast det är väl antagligen det sista man är sugen på... kanske?

• Yavannie
    straw2008 skrev 2011-10-12 19:44:14 följande:
    Nej o hade aldrig hört talas om den heller ? Tycker inte direkt om bröd så jag kunde absolut inte bry mig mindre.
    U mad bro?
    cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • sanabel

Jag fick, men det tog tid. Dessutom hann jag inte dricka chokladen för jag var tvungen att bära min lilla dotter. Så de tog tillbaka den :(

• Trynträ

Japp, efter att de opererat ut moderkakan och jag blivit sydd. Fick milkshaken då också eftersom jag inte hann med den innan. Var dock fruktansvärt torr i halsen efter att ha blivit sövd.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?