• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Ronsan

Ja, efter första förlossningen (vaginal) fick vi en bricka med champagneglas, smörgåsar och flagga. Efter andra (planerat snitt) kunde jag inte äta efteråt då jag bara spydde av bedövningen, men vi fick champagneglas med äppeldryck (som jag också spydde upp). :)

• eddies mamma

min sambo fick en fika bricka. medans jag syddes.. blev riktigt besviken, fick bara lite saft..

• Amoudara

Ja det fick vi med te, mackor och juice.

• Marih

ja fått fikabricka både efter snitt och vaginal förlossning.

• Tassens syskon

Jajjemensan båda gångerna med vaginalt!!!
    Och  helt underbart gott var det!!
    Dock utan flagga andra gångenFlört

• Miss Cee

Ja, vaginalfödsel.

En bricka med kaffe och mackor. Något bubbel minns jag inte.
    Mackorna var rätt tråkiga och bara skramlade till i magen. Jag var fortfarande panikhungrig efteråt, så maken fick åka hem och bre limpmackor och komma tillbaka med mitt i natten ;)

Det var bra att få något att äta, men det var knappast en fikabricka värd att minnas.

• iser

Nä, det fick vi inte trots att det är praxis. Jag var ensam uppe på BB medan mannen och dottern låg på samvården, men lite trevligt hade det varit med bricka. Det är inget jag tänkt på nu i efterhand, men då när jag låg där på bb så var jag ledsen över det. Ingen bebis eller man och till på köpet ingen bricka *snyfft*

• k girl

Det är ju intressant att det är ca hälften av alla som har snittats som inte har fått någon bricka, trots att det är praxis på sjukhuset där de födde.

• Ronsan

Konichiwa girl: men beror inte det på hur man mår efter bedövningen på ett snitt? Jag spydde hela tiden och på BB bedömde de att jag inte skulle äta på ett tag. Fick dock dryck i fina champagneglas, men spydde upp den också.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?