• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Drake

Jajamen. Fick fikabricka efter vaginal förlossning

• Tiger Af Lilja

Ja, och fy f*n vad gott det var när man inte ätit allsoch knappt druckit på 1 dygn..
    Det var också så mysigt.

• Madeleeeen

Jag fick ingen bricka men dotterns pappa fick haha.

Jag skulle sövas efteråt så fick inte äta...

• MattssonE

Både jag och min mamma som var med under förlossningen fick fikabricka! Vi fick t o m semlor Cool

• Proletariatet

Blev utan bricka båda gångerna, trots att jag andra gången till och med efterfrågade det.
    Akutsnitt båda gångerna (v.24 samt v.35).

• Livets under

Ja, efter kejsarsnitt. Dock var det lite sent med brickan direkt efteråt eftersom jag inte fick äta direkt så fick den dagen efter som frukost!

• Jagsajudet

Ja! Ostmacka och äppeljuice blandat med mineralvatten(!?). Ostmackan var god men drycken slog jag ut i handfatet på toa, den smakade apa.

• sagofröken

Efter ca 6 timmar, där moderkakan togs ut och jag syddes, plus tid på uppvaket, så fick jag återförenas med barn och barnafader och fick ÄNTLIGEN brickan! Jag drack båda ciderglasen och åt båda mackorna. Pappan fick ingenting! Det ljuvligaste jag någonsin smakat.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?