• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Silvera

Fick ingen bricka,,, gjorde kejsarsnitt på morgonen, och fick en uppvärmd maträtt vid 21tiden på kvällen, då var jag utsvulten... Hade varit fastande ett dygn, och tror de hade glömt bort mig.  Men jag fick en päronfestis på uppvaket...
    Men ingen bricka... hade sett fram emot den faktiskt... men men...Drömmer

• Två döttrar och en son

Javisst!
    Med alla tre barnen.
    Det smakar ju sååå ljuvligt Solig och vad mysigt det är.... med lilla bebisen bredvid.Hjärta  

• Blåbärssaft

Nope. Tror det var att jag inte fick käka efter akutsnittet. Minns inte så noga men såg iaf inte röken av någon bricka...

• La Lola
    Ronsan skrev 2011-10-12 22:43:12 följande:
    Konichiwa girl: men beror inte det på hur man mår efter bedövningen på ett snitt? Jag spydde hela tiden och på BB bedömde de att jag inte skulle äta på ett tag. Fick dock dryck i fina champagneglas, men spydde upp den också.
    Fast man måste ju inte servera brickan direkt efteråt....det går ju att vänta men alla borde få den.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • rödtopp

Bästa och godaste fikan ever ! Fyra gånger har jag fått denna underbara bricka!

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Ronsan

La Lola: Nä det behöver de ju inte göra! Min man fick smörgåsar till sitt champagneglas dock!

• Gravid 89

Med 1:an födde jag på sjukhuset - både jag och pappan fick fika!

Med 2:an födde jag hemma - både jag och pappan fick fika när vi sen kom till förlossningen...  

• JustJack

Ja båda gångerna. Men minns första brickan bäst. Den var himmelsk. Kanske mest för att jag bara levt på clementiner under de 38 timmar jag hade värkar.........

• molly50

Ja,det fick vi. Med båda barnen. En bricka med kaffe och smörgåsar och alkoholfri cider,tror jag det var. Och så en flagga förstås. :)

Mattias 2007-05-23 Tös 2011-09-07
  • Aniko

Japp det fick vi, jag födde vaginalt båda gångerna (vet inte hur det varit om jag fött med kejsarsnitt).
    Min äldste son fick t o m varm choklad  

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?