• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • molly50
    molly50 skrev 2011-10-12 23:01:31 följande:
    Ja,det fick vi. Med båda barnen. En bricka med kaffe och smörgåsar och alkoholfri cider,tror jag det var. Och så en flagga förstås. :)

Glömde kanske tillägga att det var vaginal födsel båda gångerna.
    Mattias 2007-05-23 Tös 2011-09-07
  • Madja82

Annat Ja både vid min vaginala förlossning och senare vid mitt snitt

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • Med två små

Jepp, både efter mina två vaginala förlossningar och även efter akutsnittet, när bedövningen hade släppt. Bubbeldrickan var som manna från himlen, var så hysteriskt törstig!

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Morcheeba

Ja, vaginal födsel. Jag åt upp mina mackor i ungefär två tuggor styck, tittade på maken med puppy eyes och fick ett "ja suck du får väl mina då..." HERREGUD vad hungrig jag var! Det var knappt så jag brydde mig om den lilla nakna saken som låg och pep på mitt bröst, jag ville bara ha maaaat...

• vadskajaghetadå

nej varken efter snittet eller vaginala...vaginala, där tröck dom på min mage så moderkakan skulle komma ut och jag låg och fes, kändes inte så trevligt att fika då i alla fall :P
    men sen fick jag åka till OP och ta ut den, då tappade jag flera liter blod och så.
    Det blev ingen fika =/ hade sett fram emot en liten flaggstång och nåt gott att äta.

• J 1981

Vi fick in brickan efter förlossningen. Silverbricka, mackor med ost och skinka Äppeljuice i fina glas och en svensk flagga. Jag var superhungrig så det var jättegott och mysigt. BM tog kort på oss alla 3, tyvärr missade hon att be mig stänga sjukhusrocken så det är inget foto för familjealbumet direkt, haha!

• MorsningKorsning

Japp, några timmar efter akutsnittet. Var runt fem på morgonen med lite sömn dagarna före så jag pinade i mig en macka och låg sedan och dåsade...

• Arentorpbebis

japp har fått den vid mina 2 kejsarsnitt fast gubben åt upp allt båda gångerna!

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?