• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • Bambusa

fick akutsnitt i gävle, och pappan fick brickan medans ja syddes ihop Rynkar på näsan  snittades 19 på kvälln, fick frukost dan efter.. hade spytt upp allt ja hade i magen under värkarna innan de vart akutsnitt (efter 7 timmar, 9½cm) 
    hade ju sett fram emot brickan, tycker dom kan vänta med den efter snitt så mamman får med..  man går ju iste om så mkt med snitt iaf, då kan man iaf få fika med pappan efteråt..

• Bambusa

men pappan åkte hem en sväng dan efter å då köpte han bakelse och grejjer till mig, inte för ja va så sugen på nått då ja mådde illa av morfinet (mot smärtan i snittet) men gulligt va de iaf..

• Liten Mini

Min son föddes med planerat snitt, vi såg inte skymten av någon bricka efteråt varken mannen eller jag. Fick hämta våran egen mat dagen efter...

• Miiikaela

Första: Nej
    Andra: Nej
    Tredje: Ja
    Alla tre var vaginalt

Iris 060305 <3 Milo 100422 <3 Milla 110812 <3
  • aldrigmer

1:a planerat snitt SöS = ingen bricka men trevligt bemötande.
    2:a planerat snitt PÄS = ingen bricka och inte särskillt trevligt.

Att jag aldrig fått den där jä%&a brickan är fortfarande en stor sorg i mig, larvigt men sant.

• LillaFlingan

fick fikabrickan med båda barnen, dock fick vi den först typ en timma efter att barnen kommit ut ..
    moderkakan har tagit lite mer än 30min efter varje barn och med första blödde jag 2l blod och med andra bara 5dl! (fick massor med syntocinon andra gg för att undvika för stor blodförlust!)
    men nog fasen fick vi fikabrickan iaf!:) med flagga och mackor o nån varm dryck....
    var dock vrålhungrig båda gångerna, och tyckte att 2mackor var alldeles för snålt! ;))) 

• Waitingforyou87

Vi fick in en fin silverbricka med smörgåsar, varm choklad och cider och självklart en flagga! Dock kunde jag inte äta för mina tänder gjorde såååå ont efter att ha använt lustgas i 16 timmar....men hungrig var jag....

• In your face

Nej, ingen fika här inte.... Födde vaginalt, men blev akut opererad och fick ligga utan fast föda (med dropp) nästan ett dygn Tungan ute

• Lenora

Kom ihåg att när jag fick min matbricka var jag alldeles omtumlad och kunde knappt sitta upp för att äta en endaste tugga. Skippar nog min lyxbricka trots allt även om jag tycker att det är en fin gest och är lite avundsjuk på era fina brickor.

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?