• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • telgebo

Har fått fikabricka alla 3 gångerna och räknar med att få det nu i veckan också då mitt fjärde barn föds.

Mina 3 äldre är födda vaginalt efter igångsättning.

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 10 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+4) efter nästan 2 års kämpande
  • Sirran2011

Planerat snitt på ks Solna aug 2011. Fick bricka efteråt när vi kom upp på bb : ) Dessutom var personalen as trevliga!

• Falumamman

Ja, båda gångerna.

FInt dukade brickor, med flaggstång, 2 smörgåsar var, låtsasskumpa, cider (till mig) kaffe.
    När vi fick dottern var det rosa servetter, med sonen så var det blå servetter.

Denna fikabricka var det godaste jag ätit

Men förlossningens milkshake.....den saknar jag

Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • MissJenny84
    La Lola skrev 2011-10-12 10:05:07 följande:
    Ja när jag hade fött Hedda vaginalt.

Så här såg den ut - klickbar bild

Jag fick däremot aldrig nån när jag hade fått Alma med snitt.
    Då glömdes jag/vi bort.
    Åhh vad mysigt Hjärta
  • Arvinda

Japp! Med rostat bröd, te och juice. Det var den bästa rostmacka jag ätit i mitt liv!! :)

• Louiza

Det blev akut kejsarsnitt så min sambo fick in fikat medan jag låg på uppvaket. Barnet bara skrek i två timmar innan de fick komma till mig och det sista min sambo tänkte på var nåt jäkla fika, han ville ha hjälp med att få sonen lugn men det brydde de sig inte om, som om det vore normalt att barn skriker så länge. Även om det så är fallet så kunde de ha försökt hjälpa min sambo som hade en tröstlös liten nyfödd hos sig och som efter ett akut kejsarsnitt redan var ganska skärrad, och hur svårt kunde det vara att vänta i två timmar tills vår lilla familj var samlad?

• Jess69

Inte när jag födde min första dotter...då glömdes den bort, men med tvillingarna
    2,5 år senare fick vi en jättefin bricka med såååå goda mackor, och instucket i öronen på tekopparna
    fanns en blå och en rosa servett....jättegulligt!
    Sen var det varsitt champagneglas med pommac oxo    

• MumOfThree

Ja alla tre gångerna!

Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22, Cornelis 2011-08-25
  • Lisa75

Vi hade knappt ätit på ett dygn och vi fick in några ostmackor. Vet inte om jag skulle kalka det "fikabricka",det var inget speciellt. Danderyds sjukhus, vaginal förlossning.

• MammatillWilhelmina

vi fick flagga, mackor, te/kaffe, rosa servetter. Undra om det var nå mer?? Kommer inte ihåg men jag fick brickan och det var jätte mysigt att ligga där med bebisen och äta frukost med hennes pappa efter att man födigt barn och är allmänt slut men hålls uppe av alla hormoner och adrenalin kicken man fick när hon kom ut :)
    Dax igen i Mars hoppas jag får den då också!!

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?