• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • mag22

Fött alla 3 barnen (vaginalt) på KS i Huddinge, har alltid fått fikabricka efteråt och aldrig har något smakat så gott i mitt liv.
    F.Ö. är de helt fantastiska på Huddinge.

• Pihl01

Ett akut snitt och ett planerat, fick fikabricka båda gångerna :)

• mamma smurfen

Min förlossning slutade med att jag blev inkörd på OP eftersom moderkakan inte lossnade, och jag blödde kraftigt, pluss att jag sprack hela vägen.

När jag väl kom ner till BB 3 timmar senare, så hade sambon redan fått brickan serveradFörvånad

Så JAG blev utan men han fick....lite snopet, både för honom och mig.

• MammatillWilhelmina
    BeanieButt skrev 2011-10-13 09:07:36 följande:
    Fick bricka efter att ha bett om det. Akut kejsarsnitt, Uppsala.
    Att man ska behöva be om något sånt, inte okej!
  • Österbotten

Egentligen fick jag ju flera fikabrickor när jag tänker efter, jag åt under hela förlossningen. Har förstått att jag är lite ovanlig på så vis, de flesta måt illa och kan inte äta. (Jag var hungrig hela tiden....Skrattande)

• Uhngoliant

Ja men det var den sämsta fikabrickan i världen!
    Fick två rostebröd (inte rostade) som var äckeltorra och sunkiga med sunkig ost på och en mjuk sunkig paprikabit. Det goda fikat var slut eftersom det slagits rekord på födslar precis den veckan.... 

♥IDUN♥
  • k girl
    Österbotten skrev 2011-10-13 09:34:49 följande:
    Egentligen fick jag ju flera fikabrickor när jag tänker efter, jag åt under hela förlossningen. Har förstått att jag är lite ovanlig på så vis, de flesta måt illa och kan inte äta. (Jag var hungrig hela tiden....Skrattande)
    Jag ville verkligen äta men jag kunde inte. Jag var så torr i munnen (av lustgasen, i presume) och alldeles för trött för att tugga (!!). Min make fick skära upp apelsinklyftor till mig som jag sög på. Det var gott.
  • BrödernaBus

Jag blev akut snittad med båda pojkarna så jag blev utan eftersom jag låg på UVA men min sambo fick båda gångerna :)

• k girl
    Uhngoliant skrev 2011-10-13 09:37:51 följande:
    Ja men det var den sämsta fikabrickan i världen!
    Fick två rostebröd (inte rostade) som var äckeltorra och sunkiga med sunkig ost på och en mjuk sunkig paprikabit. Det goda fikat var slut eftersom det slagits rekord på födslar precis den veckan.... 
    Det låter som fikat man brukar få när man ligger på uppvaket.
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?