OnlyZ skrev 2011-10-24 16:21:08 följande:
Jag läser en massa trådar där folk frågar "hur får du ditt barn att äta bla bla och hur får du ditt barn att bla bla"
Och det handlar om helt vardagliga saker som bara ska göras! Jag har aldrig haft några problem med detta, och jag förstår inte hur folk kan låta det ens hända? Saker som att borsta tänderna, plocka undan vissa saker efter sig osv.. Det ska ju bara göras? Inget tjafs om saken? Eller?? Är det bara jag som tycker så här.. Är jag för hård? Vad säger ni andra?
Nej det är inte bara du som tycker så. Jag har heller aldrig haft några problem med det, var en kort period då hon minsann inte skulle borsta tänderna men den gick över fort, hon har såklart testat gränser osv. Senast idag kom jag orkar inte gå med tallriken till diskbänken efter frukost, nä sitt på stolen då, men jag vill ju se på en film, nej det går inte sa jag för du orkar ju inte gå från bordet till bänken, mamma du kan röja av, nej du kan själv. Hon gjorde det till slut.
Nu är hon snart fyra men när hon var ett år så hjälpte vi tex åt att plocka leksaker på rummet innan kvällsmat, dusch osv, tror mkt beror på hur man lär dom och om man gör det till en vana och inget man bara gör ibland.