SallyBlixten skrev 2011-11-07 00:40:59 följande:
Men nu håller vi ju faktiskt med varandra

Att ta reda på varför barnet skriker är ju A och O.
Haha! Plötsligt händer det.
Alltså, vi ska inte snöa in på vår diskussion kring just sovmetoder, men vad jag menar är att det händer att man under månader av skriknätter har undersökt och provat allt och inte kan hitta någon orsak. Bebisen vill inte äta, blöjan är bytt, den ålar runt och skriker om man har den i sängen hos sig, skriker när man bär omkring osv... Då händer det att det faktiskt funkar att bara lägga, släcka, buffa och efter en timme sover ungen. Och jag tycker inte att man ska känna sig som en dålig förälder eller få dåligt samvete av det. Kanske gav jag barnet till slut den tydlighet det behövde för att sova?
(Vår 9-mån är en drömbebis, men klabbade för några veckor sen på nätterna. Efter ett par veckor av nattmatning och bärande sa jag: "Nej, nu får det räcka - vi arbetar båda två och har tre barn och jag orkar inte mer. Vi kör 5-min, hur hemskt det än kan kännas och ser vad som händer." Vi gjorde det följande natt och efter att vi lagt ner honom två, TVÅ!, gånger sov han 12 timmar i sträck igen och har gjort sen dess. Det tog alltså knappt en kvart! Och så hade vi hållt på i veckor med vaggande och flyttande till vår säng och mat och allt. Ja, så det funkade rätt bra och av allt att döma är han en väldigt trygg och glad bebis fortfarande.)