• OnlyZ

Noll tolerans!

Jag läser en massa trådar där folk frågar "hur får du ditt barn att äta bla bla och hur får du ditt barn att bla bla" 

Och det handlar om helt vardagliga saker som bara ska göras! Jag har aldrig haft några problem med detta, och jag förstår inte hur folk kan låta det ens hända? Saker som att borsta tänderna, plocka undan vissa saker efter sig osv.. Det ska ju bara göras? Inget tjafs om saken? Eller?? Är det bara jag som tycker så här.. Är jag för hård? Vad säger ni andra?

• Svar på tråden Noll tolerans!
  • Kattdamen

Nu skämtar du? Hur gör du med ett barn som kniper ihop munnen och vägrar tandborsten?

• OnlyZ
    Yavannie skrev 2011-10-24 17:19:39 följande:
    Okej, så då är det ju ändå så att ditt barn ifrågasätter dig?

Vad var poängen med den här tråden egentligen? Obestämd 
    Ifrågasättningarna har jag inget problem med! Det är ju naturligt... 
    Det jag inte förstår är tex...
    Mitt barn städar inte när jag säger åt h*n. Då gör jag det själv istället. Typ

Äh,, Ja vet inte.. Blev lite gravid-förvirrad nu..

• OnlyZ
    Kattdamen skrev 2011-10-24 17:23:40 följande:
    Nu skämtar du? Hur gör du med ett barn som kniper ihop munnen och vägrar tandborsten?
    Öppnar munnen och tar ett snack efteråt..
  • konkelbär
    OnlyZ skrev 2011-10-24 17:25:02 följande:
    Hur öppnar du munnen ?
  • Rockan
    OnlyZ skrev 2011-10-24 17:24:03 följande:
    Ifrågasättningarna har jag inget problem med! Det är ju naturligt... 
    Det jag inte förstår är tex...
    Mitt barn städar inte när jag säger åt h*n. Då gör jag det själv istället. Typ
    Har man redan haft tjugo konflikter med sitt barn den dagen kanske det känns lättare, och roligare, att städa än att ha en till?
  • OnlyZ
    Rockan skrev 2011-10-24 17:27:11 följande:
    Har man redan haft tjugo konflikter med sitt barn den dagen kanske det känns lättare, och roligare, att städa än att ha en till?
    Varför har man så många konflikter med sina barn? Det undrar jag oxå. Skulle ALDRIG orka det.. Jag skulle bryta ihop..
  • Kattdamen
    OnlyZ skrev 2011-10-24 17:25:02 följande:
    Okej, du tvingar upp munnen med våld alltså?
  • 071001

Ts, jag tycker att din tanke är rätt, varför i hela friden städar inte barnet mitt undrar ju jag också!
    Hon är envis (och kanske lite lat och curlad vad vet jag) och det blir mest rop och skrik. Har sagt nu att jag vill att hon plockar upp från golvet ikväll. Återstår att se om hon gör detta innan läggdags. 

• OnlyZ
    Kattdamen skrev 2011-10-24 17:28:26 följande:
    Okej, du tvingar upp munnen med våld alltså?
    Våld låter som att jag skulle slå eller göra illa. Han fick ju inte ont av det. 
    Men om du vill kalla det våld så visst. Jag fick i några dagar öppna hans mun tills han förstod att vi inte skulle ge oss och att det va lika bra att gapa.. 
Svar på tråden Noll tolerans!