OnlyZ skrev 2011-10-24 16:59:34 följande:
När min son va liten ville han inte borsta tänderna, vi fick vara två vuxna för att få det gjort ett tag och tillslut så märkte han väll att det va onödigt jobbigt att hålla på att skrika och bli alldeles galen för en sak som tar 2 minuter. Det vi då gjorde va att den ena tog han i knät och höll upp hans mun medans den andra borstade tänderna. Och så pratade vi om det efteråt och förklarade att man kan göra det så mycket lättare för sig själv..
Sen så är det klart att barn ska ha en egen vilja, självklart! Det har jag aldrig sagt att dom inte ska ha. Men jag tror oxå att regler är livsviktiga,
Ja alla gör ju olika, jag personligen tycker att det är lite väl hårt att bända upp munnen så jag låter det ta hela kvällen om det skulle vara så. Jag vet ju att det kommer gå över.
Har förövrigt två söner varav den äldsta är hur lätt som helst, har aldrig varit några som helst motsättningar, trots eller dåligt uppförande. Men den lilla är tvärtom så därför kan jag med säkerhet säga att det inte har med min uppfostran att göra utan väldigt olika personligheter.