• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Vi har en Britax Römer. Gillar den massor men tycker att babyskydden börjar se trånga ut! Min tös har vänt sig en gång själ, men de syns att hon gärna vill, men hon har inte riktigt kommit på hur man gör : ) hon är drygt 4 månader : )

• Emmizen80

Vi har ett britax babysafe + shr. Är nöjda! Tycker att ryggstödet är ganska långt samt att nackskyddet, där även bältet sitter fast i, går att justera i 16 ( tror jag det var) olika höjder efter hur barnet växer då bältet alltid ska gå perfekt över axlarna. Men sittdelen känns lite kort och fötterna kommer att sticka ut utanför kanten snabbare. Kompisar har ett brio, men den växer nog barnen ur tidigare än vår britax som är större. Har även vänner med acta graco, tycket det ser jämförbar ur med britaxen

• Emmizen80

Momster: ni kan inte bara köpa till en extra bas till den stol ni har? Vår stol kan man även fästa med bara bilbältet så man måste inte ha en bas till den. Men har man Volvo är bältena för korta :/ vi testade ingår andra bil som det inte finns npgon bas inoch det gick inte just för att bältet är för kort och då går det enbart med basen.

• Sladdis

Jag har nu blivit uppgraderad från mat till napp!ð??³ Vet inte om jag ska bli smickrad eller deprimerad?!!ð???

• FruSandra

Jag är inte direkt orolig för vändningar. Tänkte bara om de fanns nåt sätt att uppmuntra han ;)
    O hör o häpna, ni som har mej på insta vet kanske.
    Men nu alldeles nyligen när han låg på rygg i gymmet rulla han över till mage :D dock va de väl inte med vilja för han blev väldigt arg när han helt plötsligt hamna på magen.. :)

Idag är de 1 år sen jag fick positivt på grav Stickan :)

• momster

Emmizen80 vi vill ha en till stl så vi slipper bära med våra upp i lägenheten då det bara är i den han sover bra.
    Hans lungor och troligen astman gör att han inte kan ligga plant + att han jämt är genom tät i näsan och sova om man lutar tex sängen går inte då glider han bara ner så han sover tillochmed i bilstolen på nätterna. Och oj vad han sover bättre nu då.

• millifjor

Vår skrutt blev ju till med insemination så jag vet exakt när hon blev till! Fredagen den 28 oktober kl 12.15 känns ju rätt kul o veta, haha. Det roliga är ju att hon föddes lördagen den 28 juli kl 17.50, alltså nästan exakt på tiden 9 månader efter inseminationen!

• FruSandra

Momster
    De tig 3 år för oss med 2 missfall, utredningar, operation, pergotime och kö för Ivf. Så varje gång när man närmade sig mensdagarna var hoppet där och gnagde. Därför visste vi så tidigt..

• SaJo81

18:e november upptäckte vi :) då var min mens 8 dagar sen och vi var på semester i Thailand hela familjen :)(plus min syster o svägerska och svåger)