• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie
    Sladdis skrev 2011-11-11 11:29:22 följande:
    Välkommen!Glad

Är du säker på att det inte är tvärtom. Låter sent med inskrivning hos BM i februari. Jag har inskrivning 6:e dec. Då får jag en tid till KUB.
    Tack! :o)

Nej, det är rätt, jag vet att jag skrevs in sent med förra också, men hade KUB tidigare. Det är jobbigt att vänta så länge på inskrivning, men sen är det desto närmre till den stora dagen :o)
    Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Ella Jade

Jahapp, då är man ännu mer förvirrad. De ringer från gynakuten precis ang mitt blodprov igår o säger att läkaren skrivit "stegringen kan tyda på en helt normal graviditet". O att ja även verkar må bra. Vilket jag gör för att ha misstänkt utomkveds. Men de vill ändå för att vara helt säkra att ja lämnar nytt blodprov på mån o nytt UL. ojoj. Gaaah! jättekul helg detta blir! Inte.. :)

• bevingad
    Ella Jade skrev 2011-11-11 11:40:45 följande:
    Jahapp, då är man ännu mer förvirrad. De ringer från gynakuten precis ang mitt blodprov igår o säger att läkaren skrivit "stegringen kan tyda på en helt normal graviditet". O att ja även verkar må bra. Vilket jag gör för att ha misstänkt utomkveds. Men de vill ändå för att vara helt säkra att ja lämnar nytt blodprov på mån o nytt UL. ojoj. Gaaah! jättekul helg detta blir! Inte.. :)
    Fy vad jobbigt!!
    Det är ju klart bättre att veta.. att gå och undra och försöka att inte hoppas för mycket är ju skit.
    Vi har varit på hälsosamtal idag, ska på inskrivning 16/12...
    På söndag går vi in i vecka 7
  • 1 UP

Hej hopp!

Ringde precis till barnmorskan och fick tid för hälsosamtal redan nästa vecka och inskrivning 29/12 :)

Funderar lite på när vi ska tala om för våra föräldrar.
    Vi reser utomlands med mina föräldrar 20-27:e december och jag kommer gå in i v.11 i början av semestern. Så frågan är om man ska berätta precis innan vi åker så att dom vet om det ifall det skulle hända något, eller om man ska ta det precis när vi anlänt till värmen? Det är första gången jag väntar barn så jag vet ju inte heller om det kommer synas på magen? Jag har en tendens att bli uppsvälld när jag är iväg på semester så det vore ju inte första gången jag ser lite rundare ut i bikini :D Dom kommer i vilket fall som helst reagera på att jag inte dricker vin till middagen helt plötsligt. 

Hade ju varit en trevlig julhälsning hem till min sambos föräldrar :)
    Tycker ni v. 11 är för tidigt?

Jag till skillnad från min sambo har inget jättebehov av att ringa och berätta nu nu nu utan suger hellre lite på den karamellen :) 

• Vitsippa80
    1 UP skrev 2011-11-11 12:10:13 följande:
    Tycker ni v. 11 är för tidigt?
    Vi berättade för våra föräldrar och närmsta vänner redan i v 5-6. Vi resonerade som så att de ändå kommer märka att man inte mår bra om nåt går fel och att det då kan kännas skönt att ha deras stöd och förståelse och slippa berätta om graviditeten DÅ istället.
  • AnnA1985
    Vitsippa80 skrev 2011-11-11 12:31:59 följande:
    Vi berättade för våra föräldrar och närmsta vänner redan i v 5-6. Vi resonerade som så att de ändå kommer märka att man inte mår bra om nåt går fel och att det då kan kännas skönt att ha deras stöd och förståelse och slippa berätta om graviditeten DÅ istället.

Tänker exakt likadant. Hann dock inte säga så mycket på jobbet igår då ögonen hängde nere i knävecken och att jag hulkade till emellanåt... det jag fick höra va "Nämen, är du gravid?!?!?!" Vad skulle jag svara? "Eh, nej, jag har magsjuka?" Nä, jag sa som det va att deras misstankar stämde :p
    Nu ska jag iväg till jobbet igen... dock ett annat ställe, jobbar på 3 olika ställen nämligen. Dock ska jag sitta vak, till 21.15... hugaligen, gillar inte att sitta vak =( Inte för att jag tycker det är otäckt i sig, men det är alltid sorgligt när någon ligger inför döden, och detta stället som är för psykiskt sjuka, har vårdtagarna knappt några anhöriga, tragiskt =(

Förresten, kul att första magbilden i magtråden kommit upp, sååå fiiiiin! Längtar till jag får mage också <3   
  • smulan12
    bevingad skrev 2011-11-11 12:03:00 följande:
    Fy vad jobbigt!!
    Det är ju klart bättre att veta.. att gå och undra och försöka att inte hoppas för mycket är ju skit.
    Jag går också in i v.7 på sön.Glad Men vi skrivs in den 5.
    Kika gärna i min blogg :)
  • Woogie

Vi kommer nog inte att berätta förrän till jul (hans föräldrar) och nyår (mina föräldrar). Min svåger ska ha barn vilken dag som helst (igår var hon 14 dagar över), så de får vara i centrum nu och sen kommer julmånaden och sen så... :o) Och vid nyår går jag in i v. 12, så det kommer nog kännas bättre. Sen är frågan om vi kan vänta så länge med tanke på att jag fick börja använda mammabyxor i v. 10 sist...
    Samma med jobbet. Jag kommer inte säga något förrän efter v. 12 eller när det är oundvikligt pga. att det syns.

Nu ska jag hem, trevlig helg! :o)

Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • JonnaA87
    bevingad skrev 2011-11-11 12:03:00 följande:
    Fy vad jobbigt!!
    Va på hälsosamtal igår men de va inte riktigt vad jag hade förväntat mej tog knappt 20 min vi fick typ bara lite böcker som vi skulle läsa å nått papper å fylla i...trodde de skulle vara mkt mer ingående...har inskrivning den6/12 å går in i v 8 på söndag :) känns som att tiden rusar iväg...
  • michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-11 11:40:45 följande:
    oj oj låter lovande ju hoppas hoppas för din skull {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012