• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Tvåbarnsmamman
    Japp första barnet och jag är enormt svullen. Går i pösiga kläder för att de inte ska synas. En pojke på jobbet frågade mig igår om jag hade en bebis i mage.. Nää svara ja, tycker du att ja är tjock? Nä du skulle bli en fin mamma svarade han. Söt!
    Egentligen ska de inte spela nån roll. Nekar chefen dig kan du anmäla den för diskriminering ;)

• Tvåbarnsmamman78

Tingeling84
    Gullig kille. Åh spännande med första. Själv väntar jag mitt tredje .. Men allt känns ändå så nytt och läskigt .
    Är sjukt trött och kastar in handduken nu ... Sov gott

• Bebis187
    tundra skrev 2011-11-10 20:40:24 följande:
    Har fått tid till inskrivning den 14/12. Pratade med min gamla BM och är riktigt glad att jag får henne igen! Men det blir långa veckor dit.

Någon skrev att för de flesta omföderskor går 2a graviditeten på rutin o är mer en lång transportsträcka. Men jag tycker det är minst lika nervkittlande den här gången. Tankarna maler, dagarna går snigelsakta och varje symptom analyseras. :-P

Lääängtar redan efter min nya knatte!

Hallåååå
    det var jag som hade läst det ngn stans! Men håller inte med.....visst jag vill också att tiden ska gå lite fortare, så att jag "kommer in" i det så att säga - e bara i vecka 4+1 för tillfället. Jag går också runt och känner efter och jämför hur jag kände mig förra gången med nu. 

Att man lääääängtar så efter sin lilla knodd/knodda =) gör ju att man vill att det ska gå lite snabbare - men DEFINITIVT graviditeten är också spännande!   
  • frånochmeddu
    Bees knees skrev 2011-11-10 17:23:55 följande:
    jag har precis slukat en skinksallad, efteråt så grät jag en skvätt för att det var så gott...wtf?
    HAHAHAHA fy vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg!! Så jävla bra
    BF 16 Juli 2o12<3
  • AnnA1985

Nån mer som har rubbat nattsömn? Jag blir fanimej galen! Vaknat vid 4 hela veckan och inte kunnat somna om... så nu sitter man här och ugglar. La mig inte precis tidigt heller, tänkte ju liksom att jag kanske skulle få sova om jag la mig sent, men neeej då *får ett mindre utbrott*
    Hoppas nästan att rekryteringen ringer in mig om jobb inom den närmsta timman... fast ändå inte, lär ju inte vara människa när jag ska vårda de gamla *mummel mummel* De kommer få utstå en tyst (brukar vara väldigt tyst när jag är trött och irriterad, och tur är väl det :p) Anna...

• Blåklockan79
    AnnA1985 skrev 2011-11-11 06:09:37 följande:
    Nån mer som har rubbat nattsömn? Jag blir fanimej galen! Vaknat vid 4 hela veckan och inte kunnat somna om... så nu sitter man här och ugglar. La mig inte precis tidigt heller, tänkte ju liksom att jag kanske skulle få sova om jag la mig sent, men neeej då *får ett mindre utbrott*
    Hoppas nästan att rekryteringen ringer in mig om jobb inom den närmsta timman... fast ändå inte, lär ju inte vara människa när jag ska vårda de gamla *mummel mummel* De kommer få utstå en tyst (brukar vara väldigt tyst när jag är trött och irriterad, och tur är väl det :p) Anna...

Sover jättedåligt och vakanar tidigt, ibland kan jag somna om efter 5 men oftast inte. Vaknar många gånger på en natt...
  • AnnA1985
    Blåklockan79 skrev 2011-11-11 06:22:47 följande:

Sover jättedåligt och vakanar tidigt, ibland kan jag somna om efter 5 men oftast inte. Vaknar många gånger på en natt...

Usch, jobbigt =/

Ni som varit gravida tidigare... Har ni haft sömnproblem under era andra graviditeter?
    Eller kanske bara är några stycken som får det? 
    En annan är ju helt färsk, känns som man varken vet det ena eller det andra :p  
    Verkar som att det inte blir nåt jobb idag... så jag tänkte se om jag kan somna om en stund *gäsp* 
  • Tolle83

Åhh snart gäller de... Gaah vad jag är nervös!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012